tisdag 28 april 2015

BRICK-TRÄNING 11 dagar kvar


Jag har känt mig oförskämt pigg efter mitt trail-marathon i lördags. Dagen efter Linnémarschen återhämtade jag kroppen med ett lugnt simpass med avslutade isbad och ångbastu. Benen kändes bra!

IRONMAN MALLORCA 70.3 

Det närmar sig med stormsteg, resan till Mallorca. Just nu ser det varmt och härligt ut. Jag är nervös för hur jag ska packa ner min cykel. Hur fasen skruvar jag av styret? Hur lossar jag på bromsklossarna? Ingenting ser sig likt ut på denna hojjen! Måste ta experthjälp tror jag! Det pirrar i magen men det ska bli härligt med semester, sol och värme. Umgås med ett gott triathlongäng och toppen blir tävlingen.

jag ska kämpa mig igenom den backiga cykligen på Mallis. Hade önskat mig mer cykelmil  benen men nu är det bara och köra. Med Mallis i åtanke ikväll så blev det

BRICK-TRÄNING

Styrkeintervaller i backe. Tuff växel på och sittande hela vägen. Upp ner upp ner upp ner och so on. 80 min cykel. Gillar backintervaller det suger skönt i benen. Och när man ser utsikten över havet så går det inte att klaga.

Hem och lämna hojjen och sätta på sig löparskorna och rakt iväg mot bokskogen för 7 km löpning. Bra och börja vänja benen att efter cykel kommer löp och löpningen ökade jag tempo allt efter tiden gick och avslutade med hyfsat bra fart under skorna.


Vacker kväll här i väst! 

// Passionerad triathlet :) 



1 kommentar:

  1. Hej

    http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/tips/packa-cykel-i-vaska.asp

    Hälsning Sam

    SvaraRadera