måndag 21 februari 2011

Crossfit inspirerat!

Svettigt!




Efter en dag med läsning och föreläsning var det extra härligt att gå till gymmet.

Löpfokus.. för nu är det ett mål bestämt. Ingen anmälan ännu men i veckan då tusan!


Löpningen idag blev intervallfokus!

Jag körde de grymt jobbiga 70/20

avverkade 20 st

men fick inte nog, hade lite mer att ge så körde 6 st backintervaller (inspiration från Annika)

60/30, svårt och veta vilken lutning och vilken hastighet när man inte provat förut, så det blev att experimentera lite grann. KUL!



Sedan blev det att plocka fram redskap och börja köra AMRAP 8 min jobb utan vila



övningar

chins
burpees
swing
fällkniven med boll


Detta kördes 3 varv och mellan varje varv hoppades det hopprep i 5 min.

Galet vad hopprep är pulshöjande och riktigt jobbigt!


En väldigt bra start på veckan!

6 kommentarer:

  1. ja hopprep är verkligen sjukt jobbigt! minns jag inte att jag tyckte som barn..

    SvaraRadera
  2. Vilket superinspirerande och svettigt pass! Grymt jobbat!

    SvaraRadera
  3. Vilken start! Ser fram emot att få höra mer om ditt mål också!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga och tuffa träningspass du kör!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul, väntar med spänning på att läsa om ditt mål (för jag hoppas ju på att du delar med dig av den informationen) :-D

    Hoppas att din vecka har börjat bra.

    SvaraRadera
  6. Åh, spännande. Hoppas du avslöjar dina planer inom kort! :)

    SvaraRadera