fredag 7 oktober 2011

Löpintervaller + Simning

Kanske härligaste kombon!

Löpintervaller + simning


Jag började kvällen på Inpuls. På bandet körde jag ett intervall pass som var fokus på långa intervaller.

10 min uppvärmning
4 min lite högre fart
2 min lite lägre fart
och så vidare i 30 min
10 min nedvarv

4 min är länge. Men det är ändå bra att få pressa sig under en lite längre tid.

Efter intervallerna hoppade jag på cykeln som tog mig till pontusbadet.

Och det blev en sån härlig kväll. Vattnet och jag kände varandra. Jag kände mig som en fisk!
Jag vill lära mig mera. Fler simsätt, fjäril kanske? Det ser så härligt ut, men tufft!

Redskapen på plats

Fantastisk kväll i simbubblan där jag i slutet var alldeles ensam på crawl-banan. Underbart!

underbart vatten
simlycka!

6 kommentarer:

  1. Jag beundrar verkligen dig som lärt dig nya idrotter och tekniker och gjort det så helgjutet! Nu ska jag försöka göra detsamma med cyklingen.

    SvaraRadera
  2. Du skulle dö om du skulle få simma i havet varje dag... Måste!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kväll! Duktig du är med crawlandet!! Vad gäller fjärilsim så...jag fick lära mig det av en stenhård skrämmande tränare som roade sig med att binda ihop benen på oss 9-åringar som då inte fattade grejen. Jag gissar att du hittar ett bättre och lite mer lustfyllt sätt! ;) Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Härligt att det går så bra med simningen :) Och KUL med ny cykel!! Den är du värd!

    SvaraRadera
  5. Härligt! / Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. "Ditt" bad ser så härligt ut! Annat än trängseln på baden i Sthlm... ;)

    SvaraRadera