lördag 4 augusti 2012

BRICK - Cykel och Löp


Först vill jag bara säga att Lisa Nordén är grym! Vilken prestation, OS Silver. 
Fantastisk triathlet! Vilken dröm som måste besannats. Starkt! 

Jag själv har kört brick-träning idag 
först cykel sedan löp 

Jag laddade igår med härlig grillmiddag och väldigt god cheesecake till efterrätt med fint sällskap!
Susanne, det gav mig mycket energi idag, TACK! :) 

Idag var jag röd och uthållig :) 


Stack iväg efter en stor frukost 
ägg, mackor, yoghurt, banan, äpple, musli, russin, kaffe  

med ett leende på läpparna

 

begav mig mot Halmstad, inte riktigt hela vägen, men cyklade på delvis nya vägar idag 



soligt för det mesta
motvind så benen fick kämpa 
även härlig medvind där jag bara kunde trampa på utan någon större ansträngning 
bara susa förbi de härligt gröna och gula fälten

bästa energin att ha med sig tycker jag är banan, nötter och russin

 

 idag kändes det som ett bra nyckelpass inför Ironman 
ENDAST 2 veckor kvar

Benen samlade nästan 15 mil idag 14,6 mil för att vara exakt. 

Var lite tveksam om jag skulle springa efter eller inte.. 
men kände mig ändå pigg efter cyklingen så jag hoppade i löpskorna och lovade mig själv att ta en lugn löptur. Benen kändes lite stumma första kilometern sen kom jag igång.

 jag ville bara springa mer och mer.
men bricklöpningen ser jag till att begränsa lite, det blir mest för att vänja benen att de ska springa efter cykel
6,38 km löpning efter cyklingen sen var jag nöjd! :) 

Om 1 vecka far jag till Småland och börjar min uppladdning hos min familj :)! 
Längtar!


12 kommentarer:

  1. Jag blir alltid så glad och inspirerad av att läsa din blogg! :) Ska bli spännande att läsa om Ironman sen :)

    SvaraRadera
  2. Underbar inspiration du sprider! Grymt bra pass i dag!

    SvaraRadera
  3. Oj bara två veckor kvar! Och vad härligt att du verkar hel och frisk nu!

    SvaraRadera
  4. Var hittade du den vackra vägen med rapsfält runtomkring?

    SvaraRadera
  5. Ha ha. Bra det Lina! Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ja, Lisa var verkligen grym! Meeeen, det är ju du med :D

    SvaraRadera
  7. Ja, Lisa Nordén var grym, men håller med Amanda här ovan: det är ju du med! :)

    Härligt att få ladda upp på hemmaplan!

    SvaraRadera
  8. Två veckor kvar, följer dig med spänning!

    SvaraRadera
  9. Det lät som en mysig dag! Härligt! Har du kollat loppet på SVT Play nu? Det var så galet spännande... triathlonfeber i Sverige nu!

    SvaraRadera
  10. Det där med nötter/russin/energi missade jag idag (skriver om det imorgon). Bra tips! Haha! ;-)

    Låter som ett skönt pass! Snart är du ikapp Lisa! :-)

    SvaraRadera
  11. Håll Linas prestation i sinnet och du kommer att prestera grymt bra! Du har det i dig! Kommer att gå kanonbra!!!

    SvaraRadera
  12. Hej!
    jag och en vän ska ha en ny utmaning, att genomföra ett triathlon. (750 m simning, 20 k cykel och 5 km löpning har vi bestämt oss för. Kanske finns bättre distanser?)Kul att jag hittade just din sida :D
    Har du några tips till en nybörjare inom simning? Jag har gått på spinning en längre tid och cyklar hemma på egen cykel, löpningen är jag helt hemma på oxå. Fast de är ju de där med simningen. Hur tycker du man ska lägga upp träningen? Kommer följa dig, heelt klart :P
    MVH Anna

    SvaraRadera