tisdag 28 augusti 2012

Löpning och Boxning


Sitter med en kropp som är riktigt trött överallt just nu.
Härlig känsla! 

Såhär såg min kväll ut på gymmet... 

Jag började med att springa 1 mil, faktiskt på löpband idag, då man inte gör det så ofta så funkar det bra
ett lagom skönt tempo. skönt att springa ut stelheten som satt i benen sedan body pump passet igår. 
sprang mjukt och fint, en härlig löpkänsla in fann sig. 
 


Efter 1 mil som passerade fort och skönt var jag sådär härligt svettig och benens stelhet hade försvunnit lite grann. 


Jag tog mig ner till stretchhörnan och gjorde mina excentriska tåhävningar som jag gör precis varje dag nu för min vad. Jag vill bli starkare i den. Jag är noga och gör min läxa. Stretchar och masserar varje kväll. 


Jag har sedan länge lovat att jag ska gå på ett boxpass och idag passade det att utmana kroppen

BOX - instruktören berättar att det blir ett jobbigt pass för benen idag och det kommer att vara tema burpees. Oj oj tänker jag! 

 

Men jag taggar till och chockar kroppen med något annat som inte innebär löp, sim eller cykel! 
 NU ska handskar och mittsar på! 



Träffar Susanne som ska vara min boxpartner! 
Passet kör igång med en rejäl fart redan från början. Högt tempo i slagen och pulsen kommer upp. 

Det blir slagkombinationer
jab, cross, uppercut 
och förstås en massa burpees, armhävningar, benböj, mage 

Passet går väldigt fort 
hela tiden händer det något och det är kul att träna tillsammans i grupp och med en partner! 
Kul att peppa varandra och Susanne var galet snabb i sina slag och hade riktigt fin teknik! Grym tjej! 

Kroppen är sådär härligt trött och go! 


Men imorgon blir det redan nya tag. 
08.30 sitter jag på spinningcykeln och drar igång ett gäng cyklister! 

Underbart!




7 kommentarer:

  1. En mils löpning och så ett hårt boxpass, bra jobbat! Påminns om hur kul det är med just boxning, det var längesen nu. Ha en härlig spinningmorgon och en fin onsdag!

    SvaraRadera
  2. Det var kul i går! Hoppas att vaden känns okej i dag! Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Duktigt att du stretchar, har du fortfarande ont i vaden? Trodde den var lagad. /c-m.

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig gymkväll :D Imorse satt vi ju nästan samtidigt på spinningcyklarna då ;)

    SvaraRadera
  5. nu får jag ångest, tåhävningar varje dag!!?? grymt bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Oj oj, vilken härlig träningsdag och visst är det skönt att få den där riktigt trötta känslan i kroppen när man tränat hårt:)!

    SvaraRadera
  7. Vilken perfekt träningskväll!

    SvaraRadera