torsdag 13 februari 2014

Morgonträning utanför bekvämlighetszonen


Jag älskar verkligen att stiga upp tidigt och morgonträna. Det är bästa starten. Imorse 06.45 satt vi i spinningsalen. Jag var otroligt taggad och laddad. På intervallerna utmanade jag mig extra mycket och svetten bara rann och hjärtat fick jobba. underbar känsla att ha kört ett riktigt bra cykelpass och klockan har inte ens slagit 8.

Tanken var att jag skulle springa ute en liten runda efter cyklingen men snöblandat regn lockade inte så mycket så det fick istället bli ett fartpass på bandet, det ångrar jag inte.

Började med uppvärm 5 min
sen betade jag av 1 min intervaller (tror det blev 13 st, tappade räkningen lite då jag gick helt och hållet in i mig själv, bubbel bubbel försvann ) med 30 sek joggvila mellan
På intervallerna försökte jag utmana mig mycket mer än vad jag brukar och YES farten fanns där. Sista intervallen rev jag av i tempot 03.31. Jösses, det var utanför min bekvämlighetszon! Härligt att benen ville springa fort, känslan efter passet var grym! 

Sen blev det bålstyrka. Körde några övningar med TRX bandet. En övning som är grym finns på film nedan. Bensplitt i TRX. Bränner hårt i magen. 

En alldeles underbar start på min dag! :) Morgonträning I just love it!  

6 kommentarer:

  1. Fin tröja :)
    Åh saknar morgonträningen men känns inte aktuellt nu under mammaledigheten med söndertryckta nätter. Får bli sen när jag börjar jobba för att få ihop det.

    SvaraRadera
  2. Ska ta tag i morgonträningen, när det blir liiite ljusare och liiite varmare. ;0)

    SvaraRadera
  3. Herlighet for en energi du har! Sender du litt til Norge også eller? :) takk! jeg klarer ALDRI å trene på morgenen....

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag är ganska ny på din blogg och vill tacka för all inspiration. Just idag är min träningsvärk helt galen för att jag knåpade ihop ett eget pass igår med en hel del övningar tagna härifrån. Skönt!
    Jag tänkte fråga hur du kör dina löpintervaller? Själv börjar jag på ett tempo och kör 100m vila 50. Efter fem ggr ökar jag tempot och kör fem till. Ökar igen och då är det typ så snabbt jag kan. Springer 100 vila 100 så många gånger jag orkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabeth! Tack för din fina kommentar och välkommen till min blogg :)

      Intervallerna blir lite olika gång till gång. I veckan blev det korta intervaller på 1 min. Ibland kör jag en specifik sträcka ex 1-2 km intervaller , ibland på tid 4 min int, backintervaller. Vilan är lite olika beroende på hur lång intervallen är. Om jag kör 1 km int vilar jag runt 90 sek, joggvila eller still. :) så det brukar bli lite varierat :) hoppas du får en fin lördag! :)

      Radera
  5. En utsliten och tjatig kommentar, men dock så viktig att säga: Bra jobbat! (:

    SvaraRadera