tisdag 11 februari 2014

TisdagsLÖP och SPINN


Med mina nya skor på jobbet så blir jag glad. Färgerna piggar upp, känner mig fräsch! :)

Efter jobbets slut snörade jag på mig löpskorna och gav mig ut i ett regnigt Varberg. Under kvällens löppass tackar jag en kille med pannlampa som sprang längs med strandpromenaden. Han gjorde att jag höll tempot ikväll. Såg honom ganska så långt bort men inte helt omöjligt att komma i kapp.

Jag kom närmre och närmre. Snabbare steg, flåset höjdes, tempo drog iväg, avståndet krympte men han höll en grym fart. Svårt att komma i kapp och jag hann inte riktigt för när jag var som närmast vek han av från strandpromenaden och jag fick fortsätta min kamp ensam om att hålla uppe tempot sista biten.

Grymt att ha någon där fram som man tävlar emot i tankarna i alla fall, Tack för draghjälpen! :) Det blev ett tufft pass fartmässigt.

Efter milen blev det 70 min spinning så raskt hoppade jag i cykelkläderna och for in min spinningbubbla.

Det bästa av världar under en och samma kväll.. Löpning och Cykling, bara simningen som saknades! :)


Just love TRI! :)



6 kommentarer:

  1. Älskar skorna, och visst är det bra när man hittar någon som kan dra upp tempot.

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig kväll!
    Alltid bra med folk runt omkring att tävla mot. Triggar igång en lite extra..:)

    SvaraRadera
  3. fina, starka, FÄRGGRANNA Lina!

    SvaraRadera
  4. Kan man annat än att älska de där skorna?

    SvaraRadera
  5. Vet inte om min kommentar kom fram :( men skrev något liknande detta. Underbart! Dessa skor blir mina nästa skor :) har kollat länge på ett par sådana skor. Ursnygga!

    SvaraRadera