torsdag 10 juli 2014

Open Water Swim


Igår hade vi simdejt!! 

Vår underbara träningstrio jag, Nina och Ruben. Vi träffades vid ankaret som kryllade av folk, det var stranden som gällde för många igår då det var en temperatur kring 28-29 grader i luften. I vattnet kanske det rörde sig om 19 grader.

På med våra våtdräkter i den klibbiga värmen. Till och med frusna jag svettades innan jag hoppade i vattnet. Det svalkade skönt och vi simmade iväg med våra paddlar på händerna. Så underbart att se en klarblå himmel och en sol som skiner när man vrider på huvudet och andas. Vackert!

Det som var mindre härligt var alla brännmaneter. Hjärtat bultade lite extra och kroppen sprattlade till när jag såg dem. Dessa läskiga varelser är jag som östkustbo inte van vid. Dessa långa trådar som de röda maneterna har fick jag se på riktigt nära håll igår. Jag blev bränd på fötter, händer, ansiktet och det sved som tusan. Det var en kamp där i vattnet. Simtekniken blev förfärlig då man var tvungen att hålla koll framåt och åt sidorna hela tiden. Simningen blev något ansträngd i och med rädslan för maneterna.

Förutom maneterna så var det en underbar kväll tillsammans med mina fina vänner. Även rekord för i år i öppet vatten 1 h simning i det salta blå. Våtdräkten funkade helt OK! Men jag började frysa lite mot slutet. Kanske att det sipprade in lite vatten här och var. Jag ska simma med min 2XU nästa gång och se vilken som egentligen fungerar bäst för mig. Vilken jag ska ha på Swim/run och vilken jag ska ha på IM Kalmar!


Nu ska jag till jobbet en liten stund.... Sen tänkte jag ut på ett cykeläventyr! :) 



1 kommentar:

  1. Cykeläventyr låter spännande. Bestämde precis att försöka köra 1000 km på tre veckor, r u in?

    SvaraRadera