söndag 13 juli 2014

SwimRun premiär


I fredags var det dags att prova Swimrun för första gången. Jag fick med mig Per som tidigare kört swimrun och han kunde ge mig värdefulla tips på vägen. Det var en temperatur på 28 grader i luften och där kom vi och sprang med våra våtdräkter. Folk glodde ögonen ur sig, de trodde väl att vi var helt galna. En kille kom fram och frågade: "Men alltså, är det där en sport ni håller på med? " 

Jag kunde knappt hålla mig för skratt när jag kom och sprang och jag såg hur folk vände på huvudet, jag kände mig lite konstig. Haha!

Hur kändes det då? 

OVANT!!! Sjuuukt tungt att springa i våtdräkten. Kanske har lite och göra med att dagen innan cyklade jag 20 mil. Så löpningen kändes fruktansvärd, pulsen var skyhög och benen sega som kola. Och alla grejer jag ska springa med var ovant. Vad har jag gett mig in på tänkte jag för mig själv?! Måste bestämma mig vilken dräkt jag ska klippa av benen på för det måste jag nog göra.

Nu hade jag inte ens med mig alla grejer. Det ska även bindas fast en dolme runt benet, en midjeväska där jag ska ha visselpipa, första förband kit och energi ska med. Jösses! Jag är stressad och orolig! Måste öva mera i veckan och klura på hur jag ska ta med mig allt.

Simningen kändes dock underbar. Endast en brännmanet på hela sträckan och det var så himla härligt att hoppa i vattnet och svalka sig. Jag invigde mina nya trailskor inov8 x-talon 212. som passade perfekt och vattnet rann ur nästan direkt och de var supersköna. Kändes också bra att simma med! Toppen!


Men jag undrar verkligen hur detta kommer att gå.... fortsättning följer! :) 
Nervös!!!! 



2 kommentarer:

  1. Gött!
    Visst är det kul med swimrun.
    Det kommer gå galant för er.

    SvaraRadera
  2. Detta kommer att gå super Lina <3
    Kul att skorna kändes så bra :)kram

    SvaraRadera