torsdag 14 januari 2010

Energi behöver påfyllas!

Tack för era fina kommentarer!
Det är kul att få feedback om det vi pysslar med :-)

Idag har det gått lite segt för snickarna.
Tröttheten börjar att ta ut sin rätt.
Sena nätter och tidiga mornar, man börjar att bli lite trött i ögonen.

Men vi kämpar på med bygget!
Idag har jag grundat hela vardagsrummet med vit färg.
Sen blir det eventuellt en ljusgrå fondvägg. Passar fint till vår mörkgrå soffa.


Golvet är på plats i köket!
Det blev valnöt och vi blev mycket nöjda med resultatet!



Bild på golv och tak!



Idag har vi även börjat planera upp vart köksskåpen ska stå.
Köket tror jag kommer bli finast i lägenheten :-)
Jag trivs så med trätaket, det ger en mysig känsla.



Har fått njuta lite av solen idag!
Det har blivit kallare, men det är ända ganska så härligt!
Friskt och skönt!



Ikväll tar jag ledigt från renoveringen!
Först blir det fika, sen ska jag och Lisa gå på bio!
Mys!


Det blir att ladda upp inför stundande helg.
Då blir det jag som tar över rodret i lägenheten då min sjöman ska ut på isarna.
Jag ska fortsätta min målning, ska även måla sovrummet och vårt lilla arbetsrum!

Helgen är planerad!



Inatt träffade jag söthjärtat i mina drömmar!
Det är Ester saknad! Längtar efter dig! Du är den finaste! Massa puss till dig!





Kärlek till småland!

10 kommentarer:

  1. Det blir ju jätte snyggt det där!!!!
    Kul!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Jättefint blir det!
    Hoppas du hade en mysig kväll igår, det är du så värd!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Lina,
    Vad duktiga ni är! Verkar bli riktigt fint!

    Hoppas du har det bra uppe i norraste norr,

    kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!

    Tack!! Blir alltid glad av dina inlägg söta du:-)

    Jag hade en mysig kväll igår :-) En trevlig kväll med en nyfunnen söt vän. Börjar att trivas här i norr, fast hemlängtan smyger på och knackar på dörren ibland.

    Hoppas allt är bra med dig!
    Saknar dig som tusan!
    Och saknar dina pass! Du är grym!

    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Vad ni är duktiga!! Det komemr nog bli hur snyggt som helst, det jag ser ser ju riktigt bra ut!
    Ha en jättebra helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag vill önska dig en bra dag! Jag gillar din blogg :)

    SvaraRadera
  7. Jag hade tänkt lägga något ljust parkettgolv i köket hos mig men nu blev jag faktikst sugen på att ha sådant där mörkt valnöt. Jättesnyggt! Vad ska ni ha för färg på bänkskiva och skåp?

    SvaraRadera
  8. Vart har ni köpt ni köpt ert golv föresten? jag har nog bestämt mig för valnötsgolv och samma färg på bänkskiva.. :)

    SvaraRadera
  9. Kärlek till dif från Ester <3 Hon har lärt sig skjuta napp nu... Hon vill inte äta, bara slicka på apelsiner <3 Köpte kyckling till henne idag så hoppas hon är lik dig... Kramar

    SvaraRadera
  10. Åh jag är så himla imponerad av ert slit! Det går så himla fort och blir så fint! Riktiga snickare! :)

    Golvet ser jättefint ut! Hoppas ni är nöjda med allt och snart bara kan njuta av er fina lägenhet!

    (Håller tummarna för jobbet!)

    SvaraRadera