söndag 3 januari 2010

Pysslar!

Helgen har bestått i att vara i vår nya lägenhet och pyssla med köket.
Nu är det helt rivet och vi har satt upp renovering gipsskivor på väggarna.
Och nu är det färdigt för att sätta kakel som vi ska göra imorgon.
På tisdag kommer det nya köket
Då blir det montering!

Köket ser inte alltför fint ut på denna bild.



Idag har jag målat taket som vi ska ha i köket
först skulle jag måla över kvistarna med en speciell färg
imorgon ska jag fortsätta med plankorna
det laseras vitt!
kommer bilder på det färdiga resultatet senare!



mycket att måla!



Det är mycket att göra!
Men det är jätte roligt och jag bara längtar efter den dagen då allt är klart!


tapeter måste väljas.
och det är ju så svårt!
någon som har något tips?
öppen för alla förslag!


Saknad till sötester i denna sena timme!


Kärlek till dig!

3 kommentarer:

  1. Tapeter är så svårt. Jag har dessutom ingen känsla alls för sånt. Tur jag har en syster som är talangen. =)

    Lycka till i djunglen.

    SvaraRadera
  2. GOTT NYTT ÅR SÖTA!
    ..hoppas du mår bra uppe i norr, men de ser så ut :)

    dock får jag rysningar av att se köksrust, haha. been there done that !! :S men de blir så fint när man är klar. de blir hemma.

    PUSS PÅ DIG

    SvaraRadera
  3. Oh, vad ni fixar och grejer! Så duktiga! Blir jättenyfiken på resultatet! :)

    Hade ju tänkt att det kunde bli en tur norröver i vinter för att åka skidor med dig men nu ses vi ju i februari iaf och det kanske blir tight med tid... :) eller så hinns det med, iaf efter vasaloppet, det är ju himla fint att åka fika-turer i april månad också? :)

    SvaraRadera