onsdag 14 september 2011

KETTLEBELL-TEAM

Har suttit med ögonen i böckerna hela dagen så kvällens avbrott var efterlängtat!

Man skulle kunnat tro att Annika och jag hade bestämt en dresscode innan passet.

Jag överraskade med blått och matchningen var slående från topp till tå!


jag i blått


vi i blått


Annika hade förberett ett Kettlebell pass så jag hade lyxen och bli instruerad med massa bra och nya övningar.


Våra redskap för kvällen... och ja vi använde oss av alla! :)


Programmet såg ut såhär..

KB sving med en hand axelpress, 5t på vardera
15 st svingar

KB marklyft 12
15 svingar

KB knäböj med axelpress 10
15 svingar

Turkish Getup 6
15 svingar

KB rodd 10
15 svingar

KB mage med press
KB mage med benen upp i luften och ro med kettlebell från sida till sida


Annika i start position på en Turkish Getup

vilket jag tyckte var den roligaste övningen :)




Detta gjorde vi tre varv sen var vi nöjda och grymt svettiga!

BRA, effektivt, jobbigt, svettigt pass och vad roligt det är att teama!! :)


Vi rockade! :)



Vi var inte helt nöjda efteråt...

En sväng i brutalbänken hann vi med också.. jag har som mål att göra 20.
Idag blev det 17, så jag närmar mig :)

Träningsendorfiner!

5 kommentarer:

  1. Yeah! Hihi... vad kul att höra att monsterstarka Lina fått träningsvärk :) Haha, jag kände också av ryggen inatt. Och nackkuddarna idag. Fint!

    C pratade om att han skulle springa intervaller vid hälsans hus idag och kanske jag hänger på dit då. Det kändes lite enklare idag när jag ska dona med frukost och inte alls har nån koll på min löpform(den är förmodligen obefintlig) :) Men Ormberget hägrar snart för mig med :)

    Alltså, kolla menyn på Tallkotten - massa yummie!

    SvaraRadera
  2. Roligt pass! TGU är riktigt roligt och fantastiskt bra!
    Jag undrar om jag skulle kunna få maila dig lite jag undrar över?

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Och skönt med värk i form av träningsvärk...

    SvaraRadera
  4. Snyggingar :)! Och ett roligt pass!

    SvaraRadera
  5. Nog fixar du 20 snart, kör hårt:)

    SvaraRadera