onsdag 7 september 2011

Löpintervaller+styrke+löp igen+sim

En kväll som inte riktigt blev som den skulle men den blev hyfsat bra ändå! :)

Planen var att först köra styrke i gymmet och sen ta cykeln till simhallen och köra slut på armar/rygg.


När jag kom till gymmet så stod löpbandet där och det sa nästan till mig att jag skulle komma och springa på det.

Så ja, löpintervaller fick det bli innan styrketräningen kunde börja.

Det blev inte så många men benen verkade trivas i högre tempo.


C-M fotografen, joinade på styrkepasset och skulle också riva av ett pass i bassängen efter.

Det blev lite blandad styrke för ben och mage.



Sen tog jag cykeln och trampade iväg mot simhallen, kvällens höjdpunkt!!

Till vår besvikelse så var vår snabb-bana upptagen av simskolan, och den andra banan var full med folk så det hade knappast gått och köra några crawltag där inte.

TÄNKA OM!

Suckade och det kändes trist, ville ju så gärna simma!

Vi dividerade lite om vart annat och till slut så bestämde vi oss för att vi skulle ut och löpa i stormen tills simskolan var slut.

Det blev en bra löptur! Motvinden piskade mot kroppen, men benen flög fram och vi gjorde några spontanintervaller.

Ca 5km senare hoppade jag i badet och tänkte att nu kör jag så det ryker!

10 min senare så kommer de och säger att de stänger simhallen nu.

VA? Tänkte jag och kollade på klockan, redan? Men så var fallet, jag fick njuta kort i simbubblan ikväll, men det blev alltid något! :)


En härlig varierad kväll på många ställen, inpuls (gymmet), löpning ute och simning inne!


Spännande och se vad morgondagen erbjuder! :)

4 kommentarer:

  1. Snart blir det mer simning... och brutalbänk!

    SvaraRadera
  2. Om du skulle ha vägarna förbi Östersund hojta till, så står en cykel ledig för dig;)
    Säger detsamma till dig, skulle bra gärna vilja testa dina pass, inbillar mig att de inte heller är att leka med!

    Det är dom dagarna som man får till det där extra som gör att man lättare kan glömma dåliga dar, för dom kommer ju, som i dag, huuualigen..i bland smyger man ut spinningsalen och hoppas att ingen ser en liksom....

    SvaraRadera
  3. Du är flitig med alla dubbel- och trippelpass! Beundransvärt.

    SvaraRadera
  4. Jag blir alltid så träningssugen när jag läser i din blogg. Tyvärr har träningen fått utgå för min del i snart två veckor. Jag har en besvärlig förkylning som inte verkar vilja ge med sig. Nästa vecka kanske... Jag putsar spinningskorna. ;-)

    SvaraRadera