söndag 11 mars 2012

Cykellängtan!


I söder är det fritt fram för cykling. Har läst underbara statusar med avundsjuka idag. 
12 mil cykling, 4 h cykling, första cykelturen utomhus 
och jag sitter i norr där snön fortfarande ligger. 

Längtan efter den där första turen!! 

Idag blev det gym träning. Jag satsar på en mycket stark överkropp! Mage och rygg, stärka upp bålstabiliteten!

Jag tänker att jag måste vara uberstark i överkroppen nu när jag ska cykla på tempohoj. 
Hoppas att kroppen kommer att reagera bra på den nya sittställningen. 
Jag är så extremt cykelladdad nu! 

en gammal bild från gävle. 

Detta är vad jag vill göra nu, ta ut min cykel!!! 



Längtan är obeskrivlig!!

6 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar något hemskt! Åh, t.o.m jag längtar och jag är ju inte alls lika cykeltokig som du ;) Har de några roddpass på ditt gym? Vet att det finns på vissa gym... rodd är ju en helt otrolig träningsform, både styrka och kondition, ungefär som skidor ;) många roddare är duktiga skidåkare och tvärtom. Tänkte att det kanske kan vara ett alternativ för dig om du inte får cykla... kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker snön smälter galet fort just nu så snart, snart är det din tur! Håll ut! :)

    SvaraRadera
  3. Jag längtar också enormt mycket efter att komma ut på cykeln. Är avundsjuk på alla som varit ute i helgen men är man inte frisk får man ju tyvärr avstå.

    Hoppas att du snart har barmark så du kan komma ut på din tempocykel! :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill att de ska sopa bort gruset i Sthlm! Jag har ju bara slicksdäck. Men snart tar jag nog en tur med hybriden ut på Ekerö i brist på bättre :)

    SvaraRadera
  5. Mötte en cyklist här om dagen, han måste ha varit desperat... Men det töar på bra nu, snart är det dags!
    Jag hoppas att vi kan ses i veckan Lina, jag siktar på yoga på tisdag kommer du med? Ha det bäst:)

    SvaraRadera
  6. Men jag också, vill cykla NU! I dag började sonen på 10 bast att tjata om att cykla till skolan så våren är på väg, även här, norr om Stockholm. :)

    SvaraRadera