lördag 1 september 2012

Tema backe fortsätter


Igår sprang jag i backe, idag cyklade jag i backe 
 det gäller att ta tillvara på dagarna då solens lyser och det fortfarande går att cykla i kortbyxor
 
En lite mindre tur på 6 mil men en jobbig tur för benen! 
Backarna avlöste varandra
lägg på en rejäl motvind/sidvind på det

  lätta växlar på och nära mjölksyratröskeln 
försökte hålla mig sittandes i sadeln hela tiden

de ljuvliga landskapen svischades förbi och gav energi
vilka idyller det finns 
de små byarna med en lantlig känsla




idag var jag i cykelhimlen igen. fantastiska känsla. 




Nu ska jag snart iväg och titta på mtb-loppet bockstensturen som går här i Varberg.
Helena och Hasse är med och sliter just nu på sadeln
jag ska och heja dom i mål.



Vi träffades igår på fika och det var så himla kul och träffa dem i real life.
Vi har följt varandras bloggar väldigt länge. Jättetrevliga!

Härliga Helena, som är min mtb-idol, hon är superduktig!!



Underbara lördag!! 

Återigen endorfinhög! :)

8 kommentarer:

  1. Åh backträning är så himla bra & effektivt :)

    SvaraRadera
  2. Herregud, din back-galna kvinna?! ;-)
    Grymt bra jobbat!!

    SvaraRadera
  3. Jag börjar också med backträning nu. Huhha! Så kommer hoppa in här och hämta inspiration, helt klart!

    Heja oss!

    SvaraRadera
  4. Låter som att de är grymt jobbigt :P Borde med träna mer backe, de ger så mkt. Har du något tips på en bra hjälm?Som det är något medelpris på kanske :P Din modell ser väldigt fin ut och ser ut att sitta riktigt bra :P HA en toppen helg!kram

    SvaraRadera
  5. sötnos!

    vilken bra dag! och 6 mil "inte så långt" haha... dubbelt så långt som min "standard-cykeltur". men jag jämför mig inte med dig, du är ju cykelproffs!

    SvaraRadera
  6. Härligt härligt!! Älskar dig positiva attityd! Det smittar av sig :D

    SvaraRadera
  7. Härligt med backträning :) och att vara endorfinhög!!

    SvaraRadera
  8. Ooooh endorfinhög, det är grejer det! Just love it!

    SvaraRadera