lördag 29 juni 2013

Cykling & Bra magövning


Regn regn och återigen regn. Vilken blöt dag i väst. Min enda lediga dag denna vecka och vädret är så trist. Cykelturen som var planerad ställdes in och blev istället cykling inomhus. Inte lika bra men som Anna skrev Bättre inne än blöt, kall (sjuk) ute! Får vara glad att det finns möjlighet att cykla inne :)

2 h i spinningsalen alldeles för mig själv, i min egna bubbla. Tycker det kan vara skönt att få vara ensam och köra. Lyssna på mina favoritlåtar som gör mig stark i benen. Njuta av trycket och draget i backarna. Skönt pass i  sadeln. Men jag hoppas att juli månad kommer bli bättre cykelväder. Jag börjar känna en liten stress. vill gärna samla lite mer cykelmil i benen. en bättre cykeltid är en önskan! 



Efter cyklingen provade jag några nya magövningar. Bland annat denna med inspiration från Anna igen! Tuff bra övning, plankan med fötterna på bosuboll och armbågarna på pilatesboll. Lyfte växelvis ett ben i lyften.




Hoppas ni har bättre väder hos er!! Trevlig helg! :)

9 kommentarer:

  1. Här skiner solen idag! Starkt att bränna två timmar ensam i spinningsalen. Det är disciplin!

    SvaraRadera
  2. Imponerad av att du kör själv två timmar inomhus. Bra träning för både ben och pannben ;-)

    SvaraRadera
  3. Två timmar på spinningcykel! Du är grym ... Bra magtips, ska ta med mig det till vår cirkelträning!
    Var idag i Karlskrona och såg på Kustjägarna som hade ett lopp där de springer & simmar över stock & sten (totalt ca 3 mil) .. fick lite Ironman-känsla när jag såg dem. Funderar på om jag ska söka som funktionär till Kalmar !?
    Kan nog vara roligt!
    =)

    SvaraRadera
  4. Du är för gullig! Tusen tack <3
    Jag håller med, bättre att få vara frisk och tur det finns möjlighet till att träna inne. Vad är det fina vädret, det är ju sommar nu :(
    Hoppas på uppehåll imon, men det ser inte så ljust ut för detta. Det är bara att cykla på ändå. I mål vill jag gärna komma :D Kramar

    SvaraRadera
  5. Jösses vilken tuff magträning det ser ur att vara!

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är vädret verkligen under all kritik och cykeln har vilat lite för länge här också! Men nu får vi hoppas på bättre väder i juli!

    SvaraRadera
  7. Du har sådan galet bra diciplin! 2 timmar själv i en spinningasal tränar pannbenet bra :D Grym övning där med :)

    SvaraRadera
  8. Vräker ner i södra Sverige med :(

    SvaraRadera
  9. Grymt! Har inte provat den, men nu ska jag!

    SvaraRadera