torsdag 20 juni 2013

Kärlek till Motvinden


Du ger mig starkare ben 
Vässar mitt pannben 
Får mig att jobba hårdare 
Gör mitt träningspass slitsamt 

Åh vad jag älskar dig. Käraste motvind! 

med min allra finaste cykeltröja begav jag mig iväg i medvinden. 
Det gick undan, någon sträcka hade jag 40km/h och det kändes inte ett dugg ansträngande.
då kan ni tänka er hur mycket det blåste idag. 




När jag vände hemåt fick jag den där kära motvinden mot mig som gjorde att jag fick trycka till det där lilla extra för att ta mig framåt. Fick ett grymt bra träningspass i strålande solsken! Ljuvligt! 


Cykelglädje!!! 




6 kommentarer:

  1. Härligt! Vi fick oxå motvinden på tillbaka vägen, men idag gjorde det inget. Det var helt enkelt ljuvligt :) kram ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Men herregud, önskar jag kunde säga detsamma. Men nej, jag hatar den faktiskt ;-)

    SvaraRadera
  3. DET kallar jag positivt tänkande :) Själv är jag snäppet mindre förtjust i just motvinden och planerar mina rundor extremt noga så att jag sparar medvinden till sist!

    SvaraRadera
  4. :) Glad midsommar till dig med! Och go träningshelg!

    SvaraRadera
  5. Jag har börjat tycka om motvind. Ställer in det mentala på att det är positivt. För vi kan ju inte göra något åt den, bara vad vi tänker om den....

    Heja!

    SvaraRadera