torsdag 13 juni 2013

Tjörn Triathlon


 
Just nu är mitt fokus "bara" på Ironman i Kalmar
17 augusti smäller det och jag ser väldigt mycket fram emot denna härliga träningsdag.
Hög på endorfiner, bli framhejad, kämpa med kroppen, känna ruset, det är en sådan underbar stämning!
 
 
Efter Ironman Kalmar blir det mer fokus på löpning. Jag är nu anmäld till Tjörn Triathlon
Fick en förfrågan att vara med i lagtävlingen. Där man är tre stycken och kämpar. En som simmar 1900 m och en som cyklar 9 mil och sedan kommer jag avsluta hela loppet med att springa 21 km. 
 
Jag har aldrig provat på någon lagtävling förut, tycker det ska bli väldigt kul. Lite pirrigt!
Ser fram emot att få besöka Tjörn, har hört att det ska vara väldigt vackert där.
 
 
Det kommer med stor säkerhet bli en toppen dag.
 Heja på alla och suga in en härlig triathlonstämning! :) Någon mer som ska dit?
 
 
Kul med nya utmaningar!
 
 
Taggad Lina! :)


11 kommentarer:

  1. Kul! Och lagtävlingar är verkligen lite speciellt roliga (har iofs bara deltagit i lagtävlingar där alla gjort liksom samma moment, men ändå. Det blir härlig sammanhållning.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med ytterligare en utmaning! Jobbigt att Iron man i Kalmar är den 17, då gifter sig min syster så då blir det svårt att hålla sig uppdaterad under dagen!Men det kommer nog någon fin race-rapport efteråt så jag kan nog vara lugn :)

    SvaraRadera
  3. Det låter kul! Roligt att ha något mer att se fram emot efter Kalmar. :)

    SvaraRadera
  4. Va roligt! Det skulle man kanske komma och kolla på :)

    SvaraRadera
  5. Kul att kunna dels upp tävlingen på fler.

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul! Det kommer bli underbar upplevelse :) önskade dig all lycka till. Kramar ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Älskar lagtävlingar! Önskar att jag skulle delta i ngn. Lyllo - lycka till.
    /Helena V

    SvaraRadera
  8. Vad kul med en stafett! Det brukar kunna bli lite mer go då och det är ju så kul att få tävla tillsammans!!

    SvaraRadera
  9. Vet inte hur jag kom till din blogg men utav erfarenhet kan jag bara dig ett råd och det är att fortsätt att vara lika glad och harmonisk som du verkar vara även under kommande IM i Kalmar. Då får du säkerligen en härligare upplevelse än många andra som jagar sekunder istället för att njuta över dagen D. Med en avslappnad o positiv attityd kommer farten också. Lycka till, ska själv köra och ska heja på dig.
    Mvh 8xIM

    SvaraRadera
  10. Kul grej med triathlon i lag! Då kan man ju verkligen satsa och go all in med träningen för den specika gren man själv ska utöva. Även om du ju är bra på alla grenarna!

    SvaraRadera