torsdag 17 november 2011

Sim-video och styrketräning!

CM har skrivit fint om kvällens träning här

Järngrabbarna tog en löptur innan simmet, jag ville så gärna hänga på men efter onda känningar i vaden så valde jag istället att köra ett styrkepass!

Knäböj
Benpress
Chins
Sittrodd
Ryggresningar
Bänkpress
excentriska tåhävningar 
Situps på boll
Hängande benlyft

Kändes som ett bra pass! 


Sen mötte jag upp järngänget i badet.

Stefan, Andreas, CM, jag och Riccard!


Sen blev jag smygfilmad av CM. Lugnt tempo. Lite bättre teknik än innan sommaren men guu så mycket jag har att jobba med. Lite jobbigt att se sig själv på film. Fick några tips av Stefan. Efter filmen försökte jag tänka på vad han sagt. Guld värt när Stefan är med och simmar och kan ge direkta tips! 
Det är bara och nöta teknik teknik teknik teknik!




Mina armar ska gå som klockan tio i två... nu går de lite mer inåt och jag måste våga gliiiida mera! Jobba jobba jobba!! Tur att det är ganska så många månader kvar till det gäller! :)

Så om några veckor måste vi filma igen och kolla skillnad och då vill jag veta när jag blir filmad :) 


Fin kväll! Tack järnmännen! :)

7 kommentarer:

  1. Väldigt nyttigt att bli filmad och se sig själv. Tyckte för övrigt det såg ok ut, kommer bli perfekt till i sommar.

    SvaraRadera
  2. Du simmar bra Lina, och förresten har vi massor av tid på oss! Visst är det underbart? att inte känna stressen inför vare sig Luleå Midnight Swim eller Kalmar!
    Härifrån är det bara full gas!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag blir simsugen när jag ser filmen!=)
    Jag tycker det ser fint ut! Men så simmar jag ju hundsim också...;)

    SvaraRadera
  4. För en lekmannasimmare tycker jag det ser bra ut men som sagt är det aldrig fel att slipa på teknik :)

    SvaraRadera
  5. Bra styrkepass! Och nyttigt att bli filmad, även om sånt alltid är jobbigt att se. :) Din rotation, läget i vattnet och andningen sitter ju som en smäck. Och oroa dig inte för mycket för armarna, det kommer. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du ser proffsig ut! Kul med film! Mer videoblogg :) Själv simmar jag bara bröstsim, kan inte vara under vatten utan att hålla för näsan och kommer troligen att avlida under Vansbrosimningen...

    SvaraRadera
  7. Oj vad fint du simmar! Jag kikade genom din film ett par gånger i dag och tänkte att så där ska jag prova i kväll, dina bensparkar ser så lugna och starka ut, lite annat mot mina vilt plaskande ben.
    Tack för inspiritationen.

    SvaraRadera