måndag 28 november 2011

Träningsveckan är igång!

Jag gillar mina måndagar. Kvällen rusar förbi i full fart och jag får svettas och känna glädje för det jag gör.

Pass 1.

17.00 sitter jag på sadeln och instruerar ett 55 min spinnpass. Ikväll var det fler deltagare än vanligt vilket gör det extra roligt. Bara ett fåtal cyklar lediga. Linda var med och svettades och jag tycker om mitt betyg, jobbig
spinning, så ska det vara! :)

Pass 2.

18.00 då är det dags att jobba med mage och rygg i 30 min. Det bränner rejält i mag- och ryggmusklerna. Känner att jag har blivit säkrare i min core-roll, känns roligt!

Pass 3.

19.30 simning! Oh du underbara simning!

Simprylar!

Pepp för intervaller!

Kvällens pass: 

Uppvärmning 8 längder. 3*25 på 90% vila 1 min mellan. Intervallpass 4*200m, 90 sek vila mellan. Därefter körde jag några längder teknikträning.


Kul med sim tycker också CM! :)


Imorgon ska jag cykla ännu mera och planera inför kommande 3 h spinningen! :)

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig träningsdag! Jag har också tränat tre pass i dag, bästa starten på veckan det!

    SvaraRadera
  2. Hjälp Lina, det ser ju ut som att mitt ansikte svällt upp på bilden! haha, jag bjuder på det. jag hade en riktigt piss-träning idag. inte många längder. nu dags för ZZzzzzova.

    SvaraRadera
  3. Oj 3 h spinning, vad är det för spännande som väntar!? Vilken måndag! Jag körde ett pass och var helt nöjd med det :)

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken härlig helkväll? Äter du nåt innan simningen? Är bara nyfiken för jag tycker själv att jag är hungrig heeela tiden. Åt middag två ggr igår trots att jag bara spinnade i 60 minuter :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig träningskväll! Och grym du är som håller i styrkan!

    SvaraRadera
  6. Lina svarar:

    Jonna: Jo 3h spinnen anordnas varje år på mitt gym. Fick förra året vara med och leda och så även i år :)! Brukar bli riktigt skoj! :)

    Erika: Jo jag brukar äta något litet mellis innan simningen, en smoothie, keso eller ägg. Brukar alltid vara superhungrig efter simmet, så då fylls det på med mat igen! :)

    SvaraRadera
  7. Härliga måndagar!
    Jag gillar oxå måndag, iaf kvällen för då har jag mitt pass. Hur trött jag än är innan är jag på topp så fort jag sitter på cykeln. Grym energi :)

    3h-spin vad kul!!

    SvaraRadera