onsdag 23 november 2011

Styrketräning övningar forts!

Onsdag och jag läser på mitt schema. Styrketräning och stakmaskin.

Idag fick jag sällskap av två järnmän, CM och Martin, skoj att köra ihop!

Vi körde alla olika uppvärmning. Jag på stakmaskin, CM hopprep och Martin löpte.


i stakfokus! Grymt bra maskin!

Sen röjde vi loss med benstyrka.

3 olika typer av knäböj.

1. Knäböj med stång över huvudet 3*8. Bra övning.

förbereder för att göra en knäböj med stång över huvudet

långt ner i ett knäböj

sen upp mot toppen igen
2. Knäböj med stång fram.
3. Knäböj med stång bak.

stång bak


Härligt att köra ben. Och dessa övningar gör gott!

Sen gick vi vidare mot Axelpress. Pressar upp stången rakt upp mot taket. 


Efter detta var det stakmaskin som gällde igen. NU 2000 meter på tid. Och jag noterar att idag tog det 10 min. Den tiden ska jag jobba på! Stakmaskin, grym för triceps och flåset! 



Vi avslutade med dips och några magövningar



dips med hjälp

Magövningar.

Martin i brutalbänken

CM jobbar med magen



fokus mage! 


Känner mig nöjd med dagens pass!
Ser fram emot morgondagens simning, det vankas intervaller igen! :)


13 kommentarer:

  1. Det ser grymt jobbigt ut, men även grymt roligt! Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Du ser vansinnigt vältränad ut! Snyggt! Och jag blir såå sugen på att träna mer styrka när jag ser det här.

    SvaraRadera
  3. Vilket bra pass.
    Det håller på att monteras upp två st stakmaskiner på mitt gym. Ska bli så roligt och bra att träna i dem!! Jag ser verkligen fram emot det. =)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du fått hjälp med ett träningsprogram! Kan bara hålla med att du är grymt snygg! Så sugen på mer styrka jag med. Ta det lungt bara med vaden, själv så ska jag försöka slappna av mer så jag blir mer avslappnad vilket förhoppningsvis hjälper mina ömma vader. Bara att lyssna på kroppen så löser sig det mesta. Nålar gör ont ont men tror de gör susen!

    SvaraRadera
  5. Åh det såg skitkul ut :) Kanske jag får vara med nästa gång?

    SvaraRadera
  6. Vilka grymt fina bilder Lina! Kul att ha en bra kamera med sig i gymmet och få styrketräningsbilder. Stakmaskinen är underbar, bra träning inför skidsäsongen... vill mig minnas att du började åka skidor förra vintern, hoppas du fortsätter i år :)

    SvaraRadera
  7. Ser riktigt skoj (och tungt) ut:)

    Jag har också kämpat i stakmaskinen idag. Det är bra jobbigt, men kul.

    SvaraRadera
  8. Grymt med stakmaskin, så flyger du fram i spåret sen när snön kommer!

    SvaraRadera
  9. Åh vad smart! Man kan ju ha gummibandet till dipsen också :) Måste testas.

    SvaraRadera
  10. Snygga "in action" bilder! :)

    SvaraRadera