måndag 2 september 2013

Måndagsbubbel och Styrka


Morgonsim med en bana alldeles för mig själv, det är lyx. Jag hoppas att det kommer vara så lugnt alla måndagar framöver. Inledde veckan med finaste sim-mössan på huvudet. En skön start på dagen.

Det blev intervaller 25 - 50 meters med bra kontakt. Körde lugna längder och tänkte på tekniken. Timmen sprang iväg och jag njöt av varje tag. Baddräkten sitter som en smäck, jag älskar den, så skön!

 
 
 
Sen for jag hem och käkade en andra frukost vilade lite i soffan innan jag for i väg till gymmet för mitt styrkepass. Varierad styrke kompott med snygg finisher tröja från Tjörn Triathlon.
 
Benpress
Knäböj på bosu
Knäböj med hopp med hjälp av TRX-band
Situps på boll
Fötterna på boll och lyfta upp höften - baksida lår (bränner gott)
Smal rodd TRX band
Ryggresningar på boll
Magen fick jobba liggandes på bosu
Andra magövningar på boll
 
En släng av olika övningar, ibland är det skönt att gå in i gymmet och köra lite vad man känner för. Älskar att träna med balansboll och få med de djupa inre musklerna!
 
Veckan som kommer ska jag försöka få in så mycket löpning som möjligt... spännande det ska bli och utforska ultravärlden! :)
 
 


4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få byta lite fokus när hösten kommer? Aldrig har det väl känts så kul att börja styrketräna? ;-)



    SvaraRadera
  2. Låter som ett riktigt bra pass!
    Är sjukt imponerad av 6 h som du anmält dig till!

    SvaraRadera
  3. skönt att kroppen känns så fit for fight efter sista tidens alla utmaningar! spännande med omstyrning nu mot nya mål!

    SvaraRadera
  4. Kul att köra på känsla ibland, lät som ett bra pass!

    SvaraRadera