tisdag 31 juli 2012

4 km Simning


Ostadigt väder, blåst och regn 
idag lämnar jag Cervelon hemma

vimplarna på flaggstängerna blåser rätt ut 



Jag entrade simstadion, på med våtdräkten
skönt att slippa blåsten och regna får det gärna göra när jag simmar

Jag hoppade i och började simma 
öronpropparna är i öronen
jag njuter av att befinna mig i simbubblan 

Känner mig som en fisk i vattnet 

Får upp farten och försöker hålla ett bra tempo 
andas på var tredje 
solen skiner igenom molnen ibland och värmer 

Jag räknar mina längder 

1 km försvinner
2 km går fort
3 km och jag är fortfarande pigg
4 km och jag är nöjd och har fortfarande krafter kvar 

Lycka i simbubbla idag! 





Ikväll blir det gymträning! 


4 kommentarer:

  1. Härligt. Man bara längtar. Körde gym i morse och ikväll blir det tröskellöpning.

    SvaraRadera
  2. Eller boxning? Ja ja ja! Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att se att man inte är ensam som har kommit på hur skönt det är med öronproppar när man simmar. Det är helt underbart att slippa få vatten i öronen. Tycker även om känslan av att man skärmar bort omvärlden och bara koncentrerar sig på att simma. Själv simmar jag jämt med öronproppar nuförtiden oavsett om jag behöver eller ej. Testade första gången när jag tränade utomhus i en kall sjö inför en tävling. Sedan dess har propparna alltid suttit i när jag simmar.

    SvaraRadera
  4. Du är ju som en evighetamaskin :)

    SvaraRadera