söndag 21 oktober 2012

Äntligen LÖPNING och så lite Pump


Veckan har nästan bara kretsat kring cyklingen
hela 9 spinningpass har jag avverkat men idag var det dags för löpning 
Äntligen! 

Hela kroppen har längtat och så när jag fick hoppa i mina löpskor kände jag glädje och spring i benen 





Vädret var mulet och det kom lite regn längs min färd men det gjorde inte så mycket 
det var varmt i luften 

tanken sa 2 mil men kroppen fick bestämma så det fick bli 15 km 

har efter denna vecka fått lite mera känningar i vaden och det gör mig orolig 
jag hoppas att det bara är tillfälligt, det känns lite annorlunda mot förra gången inte lika mycket smärta. 
bara något som gnager lite grann. men jag är väldigt uppmärksam och vill inte dit igen då jag inte kunde springa över huvudtaget. nu gäller det att verkligen inte fuska med mina tåhävningar! 


Efter löpningen hoppade jag in och körde ett styrkepass 

Body Pump 

Det är inte det roligaste passet men jag vet att det gör gott för mig. 
Då kör jag verkligen igenom hela kroppen.
Många repetitioner.
Uthållighetsstyrka.

Just vad jag vill åt! :) 



Precis som förra söndagen var det riktigt jobbigt och jag räknar med att det kommer kännas i kroppen imorgon. 



Hoppas ni har en fin söndag!!!

13 kommentarer:

  1. Hoppas det inte är något allvarligt med vaden.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Aj, hoppas det är något som går över i vaden... vill inte se värre vadproblem igen här! Och 9 spinningpass - det var starkt!

    SvaraRadera
  3. Åh :( Håller verkligen tummarna för att det försvinner i vaderna!!

    SvaraRadera
  4. Shit vad mycket träning du får in varje vecka. Och hur klarar kroppen av att prestera så mycket och tufft hela tiden? =) Det krävs väl en hel del energi för att klara all träning kan jag tänka mig. Man blir iaf inspirerad och taggad att köra riktigt tufft när man läser din blogg.

    SvaraRadera
  5. Vi har exakt samma känsla om Bodypump. Jag skulle gärna vilja köra kondition varvat med endast Corestyrka jämt. Men jagvet att styrka för hela kroppen med fokus på uthållighet är precis vad jag behöver också. så det är bara att gå dit och köra :)

    SvaraRadera
  6. Otroligt vackra vyer du fått njuta av!

    SvaraRadera
  7. Man får inte fuska med rehaben... Kör du dubbla pass varje dag?

    Styrkeprog har jag stulit av min bror som börjat träna med Claes Björling och fått det av honom...
    Gällande drinken så Nee den är inte god!!

    SvaraRadera
  8. du är en riktig järnlady du! hoppas du tar någon dag vila ibland också säger tråktant Jonna. Det vore förresten helt underbart om du ville komma upp på Limsjön marathon!!! Jag fixar boende om du vill det! kraaam!

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för receptet :D Ska testas!
    Jag köpte dessa småttingar på EKO, har ni eko i varberg?
    kramar

    SvaraRadera
  10. Håller tummarna för att det bara är en tillfällig dipp med din vad och inget annat!

    SvaraRadera
  11. Ta det det nu lite lugnt med löpningen och vaden, det är långt till nästa Kalmar!

    SvaraRadera
  12. Oj vännen vad jobbigt med en krånglande vad! I know that feeling though! Var försiktig, för lätt händer det att man överbelastar och gör skadan ännu större. Men jag håller tummarna för dig och hoppas att det inte går som för mig som nu är tvungen att ta total paus från den ljuvliga löpningen. Styrkekram! <3

    SvaraRadera