onsdag 3 oktober 2012

Spinn + Crossfit


Jag var superladdad för mitt intervallpass idag när jag klev in genom dörren till spinningsalen 
Många härliga deltagare som tog i så svetten droppade på golvet 
Kort och effektivt pass 

40 min. 
8 min uppvärm
värma upp kroppen och förbereda den för jobb
 4x4 min intervaller (just under mjölksyratröskeln) med 2 min vila mellan
Nedvarv och stretch

Härlig energi i salen och ett härligt flåsande efter varje intervall! 

Bubblande instruktör!



Sen hoppade jag i träningslinnet och körde lite crossfit inspirerat upplägg!

AMRAP ( as many round as possible) 

10 burpees
Utfallsteg 10 st på varje ben 
20 st swingar med 10 kg vikt 
Mage på boll med 10 kg vikt 

Ett sådant här varv tog cirka 3.15 

Jag körde på i lite mer än 6 min och hann då två varv och körde detta gånger tre.

Tusan vad jobbigt det var. 21 min effektiv träning.
Det var på tok för länge sen jag körde burpees. Det är kul och pulshöjande! 

Benen och hela kroppen har blivit chockade...

Jag väntar in träningsvärken! 


Det blev lite kompletterande övningar 

ryggresningar på boll 
russian twist
mage på boll + fötterna på boll och dra in mot magen 
vanliga sit-ups pulsa 

rehab: tåhävningar


 
 
Glad och nöjd! 


11 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt bra träningskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var toppen :) Svettig, rolig och jobbig! :)

      Radera
  2. Härliga pass, de där intervallpasset ska jag testa någon dag framöver. Vad brukar du ha för musik?kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar köra ganska så mycket housemusik, remixer på diverse låtar! :)

      Radera
  3. Skön blandning på träningen. Måste testa spinning igen, nu var det ett tag sen. Har inte testat på intervaller på spnningcykeln. :)

    SvaraRadera
  4. Underbara crossfit! Nu längtar jag tills jag träna skiten ur mig på crossfitpass efter denna veckas "vila"...hahaha! :-)

    SvaraRadera
  5. Vilket pass!!! Blir ju trött bara jag läser om det ;O) härligt!

    SvaraRadera
  6. Lina, har du aldrig ett dåligt träningspass där du känner dig seg, trött, omotiverad? Det kanske bara är jag :) du verkar ha grym energinivå!

    SvaraRadera
  7. Burpees är ju så bra, men så sjukt jobbigt.
    Ibland är jag så sugen att börja köra crossfit, men vad sjutton man kan ju inte göra allt. Funkar ju att köra lite crossfit-inspirerade pass oxå.

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en fin kväll!kramar

    SvaraRadera
  9. Vilken energi du har!! Och som du strålar! :)

    SvaraRadera