måndag 15 oktober 2012

MorgonSpinn och KvällsSim


Måndag morgon och varje muskel på kroppen kändes när jag klev upp, body pump resulterar i träningsvärk
men det är härligt att det känns!

 Imorse fick jag hoppa in och vicka på en spinningklass

08.30 startade en full klass igång 
40 cyklister skulle väcka upp kroppen tillsammans med mig som instruktör 

Känslan när jag ser mina deltagare ta i så att det bara glöder i ögonen
och jag ser svettdropparna som faller på golvet
bestämdhet, vilja, fokuserat, flåsigt 

vilken toppenmorgon jag fick vara med om! 

Jag tror att vi lyfte salen! Endorfinerna hoppade omkring i salen efteråt!

Så otroligt skönt att få vakna upp här!



Ikväll hoppade jag i bassängen

Malde på massa längder med och utan redskap

Simfötter som ska göra min ben starka och få en bra benspark, jag simmade fort fram
härlig känsla



jag känner att armtaget börjar bli bättre och bättre och jag känner verkligen hur ryggen jobbar.
simryggen som börjar ta fart

 

Fantastisk morgon och kväll! Somnar gott! :)


8 kommentarer:

  1. Vilken härlig måndag!! :) Bra start på veckan.

    SvaraRadera
  2. Du fick starta veckan med det bästa av två världar alltså både cykling och simning :) Kan ju inte bli annat än grymt!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Det är visst något speciellt med morgonträning. Ska också simma idag, länge sen, ska bli så härligt!

    SvaraRadera
  4. Det är så coolt att du blivit värsta simmaren! Finns det simtävlingar även vintertid, inomhus? Är det ngt som lockar dig?

    SvaraRadera
  5. Häftiga simfötter. Har faktiskt varit i badhuset idag, babysim =)
    Ha en härlig vecka.

    SvaraRadera
  6. Låter helt fantastiskt! Kul när man känner att man utvecklas. Har du några tips när de gäller armtagen på crawlet? Vad ska jag tänka på? =)
    Ha en fin kväll!kram kram

    SvaraRadera
  7. Låter underbart! Coola simfötter. / Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Måste också skaffa fenor. Brukar köra en övning med Josefin där jag har en fena på åt gången då känner man verkligen vad man gör fel med det "fen fria" benet...

    SvaraRadera