torsdag 15 november 2012

11 km Fartlek


Idag fick benen verkligen känna att de levde, inte bara benen utan hela jag!!

11 km fartlek!



Det var länge sen jag körde löpintervaller så jag var lite nervös hur det skulle kännas 
om jag hade någon fart i benen överhuvudtaget 

En klarblå himmel 
strålande sol mot kroppen 
nästintill vindstilla 

Fantastiskt väder att springa i. 

Jag började springa och direkt ville benen sätta fart
UR bekvämlighetszonen direkt alltså 

1 km med snabba snabba löpsteg 
1 km lite lugnare tempo 
följt av 1 km snabba löpsteg igen 
1 km lugnare tempo 

och så höll jag på i den vackra bokskogen! Jag avverkade kilometer efter kilometer.
Snabb, långsam, snabb, långsam... ovs. 

på gränsen till mjölksyratröskeln.. galet jobbigt! 

men fick så mycket energi av denna fina natur.

 
 

Jag blev så himla taggad där jag sprang. Benen kom upp i en fart som jag knappt trodde var möjlig. 

Jag fick känna att jag levde. 

 Det var underbart. Lycka i löpspåret!




Ikväll blir det Spinning följt av simning! Alla tre grenar på en och samma dag! Underbart!

Triathlonkärlek! 

15 kommentarer:

  1. Det ser så himla härligt ut på bilderna!

    SvaraRadera
  2. Du verkar grym! Härlig blogg! Blir lite nyfiken på va du gör till "vardags" förutom träna.va jobbar du med? Hinner du sånt:)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! :) Just nu jobbar jag som instruktör på ett gym och nästa vecka ska jag vara med och starta upp ett café,där vi serverar mat som är bra för hälsan, ekologiskt och raw food :)

      Radera
  3. Men så underbart!!!! Nu blev jag löpsugen, men ska på crossfit efter jobbet! :-)

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen härligt ut. Jag fick nöja mig med att titta på solen genom fönstret:)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig höstdag ni verkar ha haft! Och härlig energi har du som vanligt!

    SvaraRadera
  6. Helt underbart! De är verkligen lycka de, mkt bra jobbat! Ha en toppenkväll!kram

    SvaraRadera
  7. HÄRLIGT, vilket pass, lät riktigt tufft och bra!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig blogg. Trillade in här av en slump och bara läste inlägg efter inlägg...jag är så sugen på att börja testa triathlon! Nu blev jag ännu mer sugen ;)

    SvaraRadera
  9. Det låter verkligen härligt! Dock inte med min nuvarande form som är usel :) Men gärna solen och löven och hösten!

    SvaraRadera
  10. Jag längtar också ut till skogen för löpning.
    Men min svidande hals hindrar mig, :(

    SvaraRadera
  11. Det var magiskt vackert där du var! Då blir det roligare att springa :)

    SvaraRadera
  12. Härligt pass! Här blev det en spontan barnvagnslöpning på förmiddagen medan solen fortfarande var framme!

    SvaraRadera
  13. Älskar dina skor! Själv håller jag på att plocka av mina ;-) HAha! Jättefint jobbat med fartleken, det passet ska jag köra när tiden är redo.

    SvaraRadera