tisdag 26 mars 2013

25 km löpning 2h och 1 min


Solen sken när jag vaknade i morse. Jag steg upp och käkade en god frukost. Sedan pysslade jag lite med mitt 3 h spinningpass, inte helt enkelt. Jag tror mig ha en bra plan hur själva upplägget ska se ut. Då är det musiken kvar. Det svåraste, om jag ska välja olika teman för varje timme eller hur jag ska göra.

Vad gillar du för temapass? Vad är det bästa temapasset du varit på? Finns mycket man kan hitta på men just nu står det lite still i mitt huvud.


När klockan slog halv 10 gjorde jag mig redo för mitt långpass löpning. Solen sken fortfarande på en klarblå himmel, några plusgrader i luften. Helt perfekt! Det var glädje från första löpsteget till det sista. Idag var en sådan dag då det kändes som att jag hade kunnat springa i en evighet. Allt var toppen. Solen gav så mycket energi och just nu är det bubbel i mig som bara vill ut. 

Första biten hade jag solen i ryggen och lite lätt medvind. När jag sedan vände tillbaka fick jag solen i ögonen och lite lätt motvind. Benen kändes starka. Jag hade en bra kontrollerad puls.

 25 km på 2 h och 1 min vilket ger etapptakt på 04.51. Det bästa av allt är att det finns mer att ge. 
Nästa gång ska jag under 2 h! :)





Lyckligt löpbubblig!


15 kommentarer:

  1. Grymt snabbt du! Duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Grymt härligt jobbat! :)

    SvaraRadera
  3. Impad som vanligt! Lyx att kunna göra sådana pass mitt i veckan dagtid!

    SvaraRadera
  4. Tack för peppen <3 Vilket fantastiskt väder att springa och tiden är ju så superbra! Vilken härlig känsla, du är grym. Kram

    SvaraRadera
  5. De få långspinningarna jag varit på har varit uppdelade just i teman, ett för varje timme. Jag har gillat det upplägget. Oftast typ schlager, hårdrock, 90-tal. På Vasaloppsspinningen var det bland annat just schlager och hårdrock, men sen var det även Retro (jag kan inte alls komma ihåg vad det var för musik) och en timme med vanlig "blandmusik" som det brukar vara på de vanliga passen hos oss.

    Hoppas att du får till ett bra pass, det tror jag säkert!

    SvaraRadera
  6. Vilket pass, bra jobbat. Angående temapass var jag på ett spinningpass med "Schlagertema". Faktiskt jättekul att bara cykla loss till schlagerlåtar, tro det eller ej! :)

    SvaraRadera
  7. stort grattis vännen till träningsinstruktör-diplomet! heja dig!

    och vilket härligt tempopass du sprang, och jättelångt dessutom!

    SvaraRadera
  8. Så bra jobbat igen, och både träningslyckan och inspirationen fullkomligt flödar ut genom bilderna!

    SvaraRadera
  9. Åh vilka ljuvliga bilder! :-)

    Vad gäller tema... Oj vad svårt. Jag minns ett tema-pass med en massa löjliga schlagerlåtar. Men det var (faktiskt) jäkligt kul! Haha! :-D

    SvaraRadera
  10. Härligt pass... Hm tema pass, pop, schlager, r&b, bara svenska artister, bl.a., bl.a. Bl.a. Listan kan göras lång.
    Hoppas du kommer på något bra upplägg.

    SvaraRadera
  11. Ja visst är det härligt, ÄNTLIGEN!!! Nu skall jag skynda långsamt såå gott det går och sträva att bli lika snabb som dig... Men vägen dit är LÅNG!!!! ;-)

    SvaraRadera
  12. Ojoj, vad snabb du är! :D

    Har nog inte varit på några egentliga temapass tyvärr. Men det tretimmarspasset jag har kört körde vi sista timman intervaller. Det äckligt jobbigt. Men åh vad nöjd man kände sig efteråt :)

    SvaraRadera
  13. Riktigt bra sprunget Lina! Du blir bara en bättre och bättre löpare :)

    SvaraRadera