måndag 29 juli 2013

Cykelrevansch 10 mil snitt 30


Jag är så grymt glad! Idag fick jag min revansch! Passet i i lördags kändes inte alls kul men idag fick jag självförtroendet tillbaka, vilken lycka! 

Strax innan klockan halv 8 satt jag i sadeln redo för cykelintervaller. Tänkte mig 15 min Intervaller med 5 min lugnt mellan. Idag var benen sådär härligt pigga och på hugget, det gick undan för att vara mig. Försökte hela tiden ligga över 30 km/h. Vilken känsla. Intervallerna var jobbiga men kändes väldigt bra, hade bra tryck i benen.

I nästan 7 mil blev det intervallkörning. Sista 3 milen hemåt tryckte jag på hela tiden, en enda lång intervall, kämpa, nöta, jobba.. när jag rullade in på hemmaplan och stoppade klockan landade mitt snitt på 30 km/h, har nog aldrig haft det snittet under en 10milatur förut, sjukt glad och nöjd! :) 

Cykellycklig! :) 

 
 


 



 

7 kommentarer:

  1. härligt Lina! Och klart du ska ha självförtroende på hojen, du är ju världens cyklist, den bästa jag vet, du kommer äga på Kalmar IM.

    SvaraRadera
  2. Wow, grymt! Snitt 30 km/h i 10 mil! Din lilla galning! ;-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul med paket, köpte mig en ny snygg träningsdagbok :D
    Åh, jag blir så glad för din skull! Du är grym, heja<3 kramar

    SvaraRadera
  4. Otroligt duktigt!! Du är en riktig förebild!! Starkt jobbat.

    SvaraRadera
  5. Gött! Bra snitt på en intervallrunda. Vad är ditt mål för cyklingen i Kalmar?

    SvaraRadera
  6. Så himla bra gjort!

    Försöker utöka mina cykelvägar runt varberg, vilken är din favvo just nu? :)

    SvaraRadera
  7. Jäklar, vad snabb du är! Grymt! Jag ska tänka på dig den 17:e, att det du gör är BETYDLIGT jobbigare än det jag gör :D.

    SvaraRadera