måndag 8 juli 2013

Cykel & 5 km sim

Efter att ha varit inne en hel dag på jobbet igår när solen strålade utanför så riktigt längtade jag ut.

När jag kom hem skyndade jag mig, gjorde cervélon klar för avfärd. Så härligt det var att möta de ljumna kvällsvindarna.

En lagom tur på 6 mil där jag försökte trycka på mer än vad jag brukar. Ena hållet gick det bra i härlig medvind sen vände jag hemåt och fick återigen tampas med en rejäl motvind. Idag blev jag riktigt arg på den, tog i med benen så det verkligen sjöng om det för att försöka hålla en bra hastighet. Segt och jobbigt men Härligt glad och nöjd efteråt! 

Idag var det dags för simning. Blev bara ett simpass förra veckan så idag ville jag simma långt. Siktet var inställt på runt 4 km. När jag väl kommit till 4 km så kände jag äsch va tusan jag kör 1 km till. Kände mig stark och inte alls så trött. Sista kilometern tryckte jag på lite mera.

 När cirka 1h och 40 min passerat hade jag simmat 5 km. Behagligt tempo, tror jag kan trycka på ännu mera! Skönt uppvaknade! Simbubbligt glad! 




6 kommentarer:

  1. Grymt snygg cykel du har! Ser rysligt snabb ut också :-)

    SvaraRadera
  2. Duktigt och underbart! /mimmi

    SvaraRadera
  3. Tack, det samma :D
    Vilka härliga bilder, så härligt med detta väder :D
    5 km är långt, vilket känsla att klara att simma de. Grym är vad du är <3 kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när kroppen vill ha mer, älskar känslan

    SvaraRadera
  5. Du är galen!! 5 km är ju jättelångt blir helt matt när jag tänker på det! Ska jag någonsin lyckas simma så långt? Grymt!!

    SvaraRadera
  6. Oj va vilken snabbsimmare du är! Som en fisk i vattnet ;)

    SvaraRadera