torsdag 18 juli 2013

Sommar och Simning


Vilket fantastiskt sommarväder som har kommit till Varberg. Härligt! Idag var det simning på schemat men i havet vågar jag inte simma nu efter att ha sett väldigt många röda brännmaneter igår under båtturen. Många som var stora och hade riktigt långa trådar. De tycker jag är obehagligt.

Det fick i stället bli simstadion och nöta längder i 50 banan.

Det blev 4 km och jag la upp det etappvis.

1 km: Hyfsat bra tempo, lite mer tryck än jag brukar
1km: där jag varvade en längd lös en längd hård
1 km: paddlar
1 km: nöta mala känsla, fokus teknik

Det tog mig idag ca 1 h och 15 min att simma 4 km. Hoppas kunna ligga däromkring i Kalmar.

Efter simpasset for jag ner till havet, käkade lunch och bara njöt! Underbart väder! :)




3 kommentarer:

  1. Så obehagligt med maneterna :(
    Du är stark och simmar långt, underbart!

    SvaraRadera
  2. Usch för brännisar. Jag körde både Öloppet och Tjörn triathlon förra året och jag känner att jag behöver en liten paus från OW tävlingar på västkusten nu ett tag...
    Tacka vet jag sim i sjöar..

    SvaraRadera