tisdag 8 oktober 2013

Amfibiemannen 2014



Löprundan blev inställd idag. Huvudet bankar hårt och det vill liksom inte riktigt släppa taget om mig. Vilar och hoppas att den ger med sig. Blev en promenad i vår vackra bokskog i stället.

Vilka färger det är nu. Helt magiskt!






Men nu till det jag egentligen skulle skriva om... Planer inför 2014,  :)

För någon vecka sedan fick jag ett mail från en tjej som heter Helena. Jag träffade henne för första gången i augusti då vi båda stod på startlinjen i Kalmar Ironman! Hon är nu en järnlady och gjorde sin första Ironman på en kanontid, grym tjej! Vi har haft kontakt innan Ironman via bloggen och på facebook. Supertrevlig och duktig triathlontjej! I mailet frågade hon mig om jag skulle vilja vara hennes partner i Amfibiemannen. Jag blev jätteglad och svarade absolut det vill jag gärna vara! Häftigt! Det blev redan fjärilar i magen! Ny spännande utmaning på gång!

Vad är då Amfibiemannen? Jo Swim/run! En upplevelsetävling i Roslagen där du tävlar i lag tillsammans med en kamrat. 22 km löpning och 5,4 km simning.

Vi ska springa och sedan simma mellan olika öar. Springa i våtdräkt, bära med dig alla prylar på kroppen som du ska ha med dig under simningen. Ska bli himla häftigt att prova en swim/run tävling. Hur går det egentligen att springa i våtdräkt? Vad ska man ha med sig? Hur gör man? :) Vad ska man ha för skor?

Många frågor men jag ser så himla mycket fram emot detta! Kolla filmen! Ser häftigt och fint ut!

Det är ett av mina mål 2014.... det kommer mera! :) 




17 kommentarer:

  1. Åh grymt! Amfibiemannen var det roligaste loppet jag körde 2013 tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Låter superhäftigt! Som ö-loppet här i Göteborg :)

    SvaraRadera
  3. Kul!
    Jag kommer försöka köra lite swimrun 2015. Siktar på Ö till Ö...

    SvaraRadera
  4. Coolt Lina! Det är en grymt tuff tävling. Jag får ligga i med simningen om jag ska kunna köra den framöver. Jag kommer säkerligen stå i publiken och heja fram dig! :-)

    SvaraRadera
  5. Ser tufft ut! Men en spännande utmaning! Har du testat utegymmen i Påskbergsskogen? Jag såg dem igår som först:)

    SvaraRadera
  6. Spännande!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Så jäkla häftigt!! :) Heja Lina!

    SvaraRadera
  8. Så härligt! Kul med nya utmaningar att se fram emot. Jag hoppas huvudvärken har släppt nu <3 kramar

    SvaraRadera
  9. Spännande! Inget för en vattenrädd som jag, men det är en häftig tävlingsform!

    SvaraRadera
  10. Ja, hur gör man:)? Men hur man än gör så kommer ni säkert att göra det jättebra!

    SvaraRadera
  11. vad kul att du tar dig an nya upplevelser och utmaningar! Låter verkligen spännande!

    SvaraRadera
  12. Gu så roligt! Det kommer du klara galant! Du får köra i Borås med i början av sommaren, den tävlingen kommer verkligen bli en utmaning med 1000 höjdmeter :) Kram

    SvaraRadera
  13. Jag är också jättenyfiken på att testa swim/run i sommar. :)

    SvaraRadera
  14. Men shit va coolt! Det kommer du lätt klara! :-)

    SvaraRadera
  15. Kul! :)
    Ser fram emot ett få höra om resten av målen för 2014! :)

    SvaraRadera
  16. Du kommer bli frälst! :) kolla in www.crosstranad.blogspot.com
    för lite inspiration.

    Mvh
    Johan

    SvaraRadera
  17. Du kommer bli frälst! :) kolla in www.crosstranad.blogspot.com
    för lite inspiration.

    Mvh
    Johan

    SvaraRadera