tisdag 22 oktober 2013

Backintervaller - tryck i steget


Dagens intervallpass körde jag i backe - styrka och uthållighet 

Jag har sprungit i den tidigare och den är cirka 300 meter, backen börjar att slutta rätt så bra sen planar det ut lite grann för att sedan gå uppför igen. Tidigare har backen känts rätt så jobbig för benen och de sista intervallerna har varit sjukt jobbiga.

Hur kändes backen idag? 

Alltså jösses, vilket klipp i steget jag hade. Förvånad!!! Mycket bättre styrka och jag kunde hålla en högre fart. Vilken fantastisk känsla. Det kändes som att jag kunde trycka på väldigt mycket. Jag tackar styrketräning för ett bättre klipp i steget. Vilken skillnad från andra gånger jag har kört i backen.

10 gånger sprang jag upp 
vilan blev joggandes nerför
när jag kom startpunkten vände jag och kutade rakt upp igen



Vädret fantastiskt. Varmt. Friskt. Underbar himmel. Vilken kväll! Löphögkänsla!




11 kommentarer:

  1. Vilken härlig cykelblogg jag ramlade över! Backar har jag lite svårt för men börjar hitta rätt tempo och steglängd som passar mig. :-)

    //Mattias

    SvaraRadera
  2. Härligt när styrketräningen ger resultat i löpningen.

    SvaraRadera
  3. Va kul! Så härligt när det känns bra. Jag har också kört intervaller ikväll. Både plana och i backe. Kände mig med stark och tror att det är styrketräningen som gör mycket :-)

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt, bra jobbat! Kramar

    SvaraRadera
  5. Kul att känna klipp i steget. Tror det ligger mycket i styrkan där.

    SvaraRadera
  6. 6-timmars kommer gå som en dans! Du är stark! Bra jobbat. :)

    SvaraRadera
  7. Se där ja, grymt!!
    Det kanske var något i luften igår? :-))

    Kram M

    SvaraRadera
  8. Härligt Lina! Försöker motivera mig själv till att styrketräna mer just av samma anledning. För känslan man får på löp och cykelpassen då är helt oslagbar.

    SvaraRadera
  9. Härliga känsla och härliga bilder! Jag upplever också att jag fått mycket bättre tramp i benen sen jag lagt in mer regelbunden benträning i gymmet, guld!

    SvaraRadera