lördag 19 oktober 2013

Swim/Bike


Fredag

Fredagen började på allra bästa vis. I bassängen med finskorna på fötterna också de snabbaste skorna jag har. Undan går det när man har fenor på! Det blev en blandning av dolme, fenor, paddlar, intervaller och teknik innan det var dags att lämna simhallen och cykla till gymmet och öppna upp dörrarna till spinningsalen.

Fullbokad klass! Inte en cykel ledig! Jag blir alldeles lycklig i själen! Trycket blir hårdare, passet, deltagarna kokar. Svetten droppar lite mer! 4 backar och 4 intervaller i en pyramidstege där intervallerna blir kortare och kortare och ansträngningen ska blir hårdare ju kortare intervallerna blir. Pang BOM och så var det klart! Härlig fredagsstart som senare avslutades i soffan med god mat och hemmagjord glass! Ladda för morgondagens tidiga uppstigning!

Lördag

Klockan ringer tidigt lördag morgon men det är inte svårt att gå upp när man vet vad man har för roligheter framför sig. Träffa härliga triathleter. Simma och cykla tillsammans. Idag var simmet en utmaning. 

Teknikövningar och jag fick många tips hur jag ska förbättra mig, vad jag ska tänka på. Idag kändes tekniken inte alls bra. Jag har mycket att jobba på! Mina bensparkar blev idag något liknande cykeltramp vilket inte alls är meningen, RAKA ben Lina, kom ihåg det nu och låt hjärnkontoret sända rätt signaler! Ibland är det så svårt att kroppen och hjärnan inte får ihop det! Men jag kämpar vidare! Jag vill bli bättre! Idag blev jag så himla inspirerad av en tjej som var på vår träning för första gången, alltså vilket sim hon hade. Så fint, snabbt och grymt! En dag vill jag också simma sådär...

Cyklingen var TUFF. 5 toppar. Tror inte att jag har tagit i så mycket någon gång på en spinncykel. Jag nästan kräktes. Hugaligen. Men så underbart att känna att man tar i så mycket att ett tramp till det skulle inte gå. Jag bara älskar dessa lördagar! 

TriathlonHÖG!



7 kommentarer:

  1. Fina dagar Lina!! :) Härligt träningsdos. GILLAS!!!

    SvaraRadera
  2. Jag känner exakt samma frustration som dig över simningen! varför kan det inte bara släppa? Nöta nöta nöta!

    SvaraRadera
  3. Gott jobbat Lina! Imponerande att du håller så hög nivå på din träning hela tiden.
    Du är verkligen en förebild och det är knappast någon tillfällighet att dina pass är fullbokade.

    SvaraRadera
  4. Triathlonhög!!!!!! Vad härligt det låter. Hade gärna kört spinning med dig som ledare!

    SvaraRadera
  5. Härliga dagar! Längtar tills jag kan träna så svetten droppar... fast jag har ju faktiskt ett sånt "pass" framför mig snart, haha...

    SvaraRadera
  6. Underbara träningsdagar, låter riktigt härligt.
    Kram

    SvaraRadera