lördag 5 oktober 2013

TriLördag - nytt rörelsemönster


Det ösregnade när jag cyklade till simhallen i morse. På plats mötte jag upp en superhärlig och go tjej som precis börjat simma med oss på lördagar. Jättekul då jag tidigare varit ensam tjej! 

Passet idag var tekniskt svårt för mig eftersom det innehöll mycket fjärilsim. Teknikövningar som masken där det gäller att nästan rulla sig fram, lite guppandes i vattnet, svårt men efter en stund fattade hjärnan och kroppen så gick det lite bättre. Idag gällde det att lära kroppen ett nytt rörelsemönster. Ge signaler upp till hjärnan och våga prova och utmana sig. Jag försökte och ibland gick det bra, ibland blev jag så frustrerad över att kroppen inte samarbetade, det viktiga är att inte ge upp, nöta mala ger resultat! Jag är väldigt sugen på att lära mig mer om fjäril, i nuläget kan jag bara ta några tag men vill mer. 

Körde även en övning där vi skulle ligga på rygg och köra fjärilskick, en rörelse ända från axlar ner till benen, mycket bålstyrka. Kände att magen krampade och det kändes som ett gott tecken, att jag hade fattat övningen, det kändes där det skulle. 

När simmet var klart sprang vi och bytte till cykelkläder. Instruktören guidade oss i långa backar, korta och långa intervaller. Bra pass och bra musik! Jag älskar dessa lördagar! Utmanande, härliga och roliga.  

Nu blir det soffläge och bra lektyr resten av dagen! 




8 kommentarer:

  1. Ljuvligt, kul att testa på något nytt =)
    Ha en fin kväll!kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande med nya utmaningar!! :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  3. härlig lördag! kan tänka mig att det var skönt i soffan sen.

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en fin söndag! Jag ska jobba :) kram

    SvaraRadera
  5. Wow! Som vanligt, mycket bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Kul att lära sig lite nytt :D Det perfekta löpsteget har jag! Tycker den är riktigt bra :D

    SvaraRadera
  7. Ser ut att ha varit riktigt bra läsning! :)

    SvaraRadera
  8. Nytt rörelsemönster kan ge upphov till konstiga drömmar. Det är hjärnans sätt att bearbeta det som den försöker lära sig. Ifall eller om det händer så vet du varför ;-) Själv brukar natt tillvaron gå på högtryck efter nya rörelser....haha

    Fint det är här inne, rosa & varmt. Gillar !!

    SvaraRadera