torsdag 24 oktober 2013

Morgonlöpning i motvind


Igår tog jag en vilodag. Det blev en fin promenad i bokskogen. Skönt att andas frisk luft efter en dag inomhus. I morse var det återigen dags att snöra på sig löpskorna. Med vilodagen igår hoppades jag på pigga ben.

Tanken var att försöka hitta ett bra flow och köra på känsla. Första steget jag tog kändes segt, helt okey tänkte jag, kan vara lite segstartad i början men det brukar släppa efter en stund.

Efter 15 min hade segheten fortfarande inte släppt. Jag kom aldrig in i något bra flow. Benen kändes sega som kola. Helt tvärtemot hur det kändes i tisdags då backintervallerna kändes lätta och benen starka! Löptekniken kändes usel och motvinden mot kroppen gjorde det inte bättre,jag kom knappt framåt.

MEN jag njöt ändå!

Jag är glad att jag kan springa. Att min vad samarbetar med mig bättre än någonsin ( kan det bero på skobytet ). Naturen var magisk, vågorna på vattnet var mäktiga, synd att det inte riktigt syns på bild. De skvätte upp vatten på land så jag blev blöt.

Att få uppleva detta gör mig levande, lycklig, glad! En magisk morgon...


8 kommentarer:

  1. Bra att du kan tänka positivt trots benens seghet! Mycket fina bilder :)

    SvaraRadera
  2. vilken härlig levnadsglad inställning trots att det kändes segt!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Trist med segheten men så är det ibland. Nästa gång studsar du säkert igen!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du också kan vara mänsklig och ha tuffa träningsdagar :) Det kan inte gå bra jämt, trots att man gärna skulle vilja att det var så. Kör hårt, nästa pass går lättare!

    SvaraRadera
  5. Ja jösses vilken blåst det har bjudits på idag. Konstigt det där med hur olika dagsform man kan ha...kanske inte så konstigt egentligen..men ändå ;) hehe

    SvaraRadera
  6. Riktigt underbara bilder! Som taget ur en saga!

    SvaraRadera
  7. Vilka bilder!!! Har du tagit dem med mobilen? Efter ett segt pass kan det bara bli bättre;0)

    SvaraRadera
  8. tac =) Trodde inte jag skulle klara den, men jag har gett allt. Natt och dag för att göra de och denna gången gick det hem.
    Underbara bilder och förstår känslan när något samarbeta, den känslan <3 kram

    SvaraRadera