måndag 7 oktober 2013

Simning och styrkepass


Kändes härligt att få starta veckan i bassängen. En bana för mig själv. Måndag morgon i simhallen är väldigt lugn och skön. 

Passet bestod i en kondtionsdel - fokus på bra fart med hjälp av bland annat simfötter och paddlar. Körde en teknikdel. Varvade simsätten och njöt till fullo där. 

En timme flyger iväg när man kör varierat där i vattnet! 



Innan det var dags för jobb körde jag ett styrkepass. 

Liknande det jag körde förra veckan... 

Benpress
Knäböj med upphopp 
Utfallssteg med vridning - vikt i handen
Lårcurl med boll 

Ryggresning på boll
Rodd 0 grader med TRX band
Chins

Tricepsdrag med rep 
Axelpress med hantlar 

Sit-up på bosu
Plankan med knäuppdrag på bosu 

Sen var kroppen trött och skakig! Härligt med styrka och det känns så otroligt viktigt! 

Nästa vecka utmanar jag mig med något nytt program i gymmet! 

 Ska skriva ett inlägg om 2014 också! :) 



7 kommentarer:

  1. Lyxigt med egen bana! Och perfekt måndagsstart.

    SvaraRadera
  2. Bra styrkepass! :) Men det där om att tiden springer iväg i bassängen har jag svårt att hålla med om.. :D Borde helt enkelt lära mej simma ordentligt! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat Lina! Den dör bosun brukar jag bara kika på. Kanske ska testa en liten planka.

    SvaraRadera
  4. Grymt pass!! Fick också till ett gött gympass igår :)

    SvaraRadera
  5. du håller ditt löfte om mycket styrketräning denna höst :) jag är liiite sugen på att simma idag. får se hur det blir!

    SvaraRadera
  6. Bosu är kalas, ett av mina roligaste redskap att vara kretaiv på! Vad fina bilder längre ner - naturen lockar nåt ofantligt just nu!!!

    SvaraRadera
  7. Grym start på veckan! Borde nog också ta tag i den där styrkan, har bara så mycket spring i benen just nu...

    SvaraRadera