onsdag 30 oktober 2013

Spottade ner en löpare - skämskudde på mig!


Idag bjuder baksida lår på grym träningsvärk från gårdagens enbensmarklyft. Ont skönt, den övningen kommer jag garanterat göra igen! Superbra för baksidan!

Min kvällshistoria....

Ikväll tog jag mig ut på en skön löptur. Behagligt tempo, härlig frisk luft i lungorna! När jag närmar mig slutet på min runda springer jag längs strandpromenaden. Så vackert, hör vågorna och får mer energi! Bestämmer mig för att öka tempot sista biten.

På min högra sida dyker det upp en kille som har ett grymt löpsteg. Han nästan flyger fram, han måste jag haka på tänker jag. Och det blir en liten fight mellan oss, ena stunden är jag steget före, sen trycker han på mera fart och är ett steg framför, så håller vi på, hög fart!!

Vi möter ett par som kommer gående mitt på vägen jag tar och springer om dem på vänstra sidan och jag tror att han går till höger om dem. Jag trycker på och är förbi dem kollar snett åt höger men ser han inte, yes jag tog ett försprång tänker jag, känner att jag behöver spotta och jag harklar mig och har ganska så stor loska på gång och vänder mig åt höger och när jag precis har spottat så ser jag att HAN är bakom mig!!

Hela loskan ser ut att landa på honom! Alltså vad jag skämdes, jag sa tusen gånger om ursäkt! Han sa att det var lugnt och när han svängde av vägen hejade han på mig, så det kändes som att han inte blev sur i alla fall. Men så skämmigt!!

/Lina som kommer kolla en extra gång innan hon spottar igen


13 kommentarer:

  1. Sitter här och småskrattar när jag läser din story, underbart! :-)

    //Mattias

    SvaraRadera
  2. Haha, det där skulle lätt kunna hända mig också :)

    SvaraRadera
  3. Haha, så himla härligt! :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha åh lite retfullt .. men ni verkade peppa varandra!
    :)

    SvaraRadera
  5. Det är lätt hänt! Haha! Men skönt att han inte blev sur.
    Jag kör "fotbollssnytningar" på rundorna ibland. Tur att jag är (nästan) själv ute i skogen. ;-)

    SvaraRadera
  6. Haha! Jag hade nog inte sprungit just den sträckan på ett tag nu... :)

    SvaraRadera
  7. Hehe ... tuffa tag där ute i löpspåren! :-)

    SvaraRadera
  8. Haha, roligt! :) Jag tror aldrig det hänt på träning, men annars brukar jag ha fullt sjå under lopp att hålla ordning på folk så att jag inte spottar på dem. :)

    SvaraRadera
  9. Ha ha. Trodde inte du var så osportslig. ;-)
    En olycka händer så lätt.

    SvaraRadera