lördag 26 oktober 2013

Triathlonträning och ny sim- och löpoutfit


På lördagar ringer klockan 06.40 och jag går upp och gör frukost. Det är mörkt ute, kaffet bryggs och jag njuter av morgonkoppen och laddar för triathlonträningen. 

07.50 anländer jag till simhallen och där är det redan fullt ös. Många grupper som ska starta igång dagen på samma vis som jag. Hopp i bassängen för simträning. 

08.00 är det dags. Simutrustningen är på och jag gör mina 200 valfritt som uppvärmning. Känner på kroppen och vattnet. Det känns bra idag, jag är laddad! Passet innehåller frisimsteknik och jag blir glad. Rotationsövningar är roliga att göra. Sen blir det MYCKET benträning! Jösses vad de fick jobba idag. Tufft! Ibland stryker vi triathleter vissa övningar, som idag när det stod 10 min på voltvändningar så körde vi istället dolme och paddlar.

Efter en timme i vattnet byter vi om till våra cykelkläder och hamnar i cykelbubblan. Fokus styrka på spinningen idag så benen är möra nu måste jag säga! Ett bra och roligt pass, både simmet och cyklingen! Triathlonträningen på lördagar är speciell, inget jag vill vara utan! 

Resten av dagen har bestått i shopping... ny sim- och löpoutfit. Hoppas att allt kommer att passa. Får se hur det kommer kännas med en baddräkt utan ben. Nya paddlar och simfötter :)

Löpoutfiten blev Asics jacka och byxor. Tänker att jag kommer behöva lite varmare springkläder och det blev även reflexväst så jag syns i mörkret! Ska bli kul och se när det landar i brevlådan! Så roligt med nya prylar! :)


Ikväll står det mycket mat på menyn och äppelpaj till efterrätt!


http://www.wigglestatic.com/product-media/5360080601/A4331%20Hand%20Paddle.jpg?w=430&h=430&a=7

http://www.wigglestatic.com/product-media/5360068247/tyr-titan-splice-pink.jpg?w=430&h=430&a=7


3 kommentarer:

  1. Sim outfiten är ju to die for :)
    Hade varit hur kul som helst att få vara med på ett simpass med dig och din kunskap //Caroline H

    SvaraRadera
  2. Längtar till simningen. Åh, vill nu. Ha lovat mig själv att ta det lugnt. Efter jul, då jäklar :) så snygga och bra grejer du köpt. Hoppas de passar. Jag behöver öva rotation. När vi körde utan armar så gick det inge vidare och jag är en sån som inte ger mig, dock tyckte jag bara sjönk så blev less på de. Stark mage kanske fattas hos mig ;) har du några andra tips? Kramar till dig <3

    SvaraRadera
  3. Baddräkten är toppen! Jag har en liknande i samma märke, TYR. Den är jätteskön och bra. :)

    SvaraRadera