torsdag 10 oktober 2013

Godmorgon Löpintervaller!


Idag börjar jag jobba vid lunch. Tog sovmorgon till 8 och sedan hoppade jag i löpskorna. Intervallmorgon i bokskogen väntade. Det duggade när jag sprang iväg, skön luft och perfekt temperatur! 

Uppvärmning 10 min
8x1 km intervall 
75 sek joggvila mellan 
Lugn och skön nedvarv 
 
1 km är lång tid att hålla farten uppe. På med pannbenet och in i bubblan! Jag sprang de första 5 intervallerna i skogen där det går upp och ner nästan hela tiden. Uppför tappade jag farten lite grann. Försökte trycka på och ligga någonstans på 4 min tempo, 4.15-55
 
Benen var en aning sega så viljan gjorde mig stark idag! Sista 3 intervallerna sprang jag längs strandpromenaden på asfalt, då gick det bättre att hålla farten uppe!

Har nu en skön känsla i kroppen, så nöjd och glad efter dagens pass!



12 kommentarer:

  1. Grym! Som vanligt! :) Skön start på dagen.

    SvaraRadera
  2. Håller med talaren ovan. Grymt! Njuter lite av att se andra träna nu, när jag själv vilar mig i form ;)

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt, vilket härligt pass! Jag springer ofta rätt plant, men ska försöka springa lite mer "kuperat" sen. Hoppas på att komma igång snart =) Ha en fin kväll!kram

    SvaraRadera
  4. Starkt att börja dagen med intervaller!

    SvaraRadera
  5. Vilket pass och vilken miljö, härligt!

    SvaraRadera
  6. Vad snabbt du springer! Intervaller är det roligaste! 100, 200, 400m och även de som är ännu längre!

    SvaraRadera
  7. Du är snabb! Jag skulle verkligen vilja öva upp farten i benen. 4:30 är det jag klarar just nu. Får se om det kan bli bättre med tiden. (Jag lyckades springa i 3:50 tempo i våras innan skadan.)

    SvaraRadera
  8. 1 km intervaller är det bästa ( och tuffaste) enligt mig :)

    SvaraRadera
  9. Intervaller på morgonen? Herregud, skulle jag aldrig fixa. Däremot är tusingar gött, favoritpass!

    SvaraRadera
  10. alltså... höstlöpning! kan vara ruggigt första metrarna men SEN!

    SvaraRadera
  11. Härlig start på dagen!
    De tightsen är verkligen grymt sköna!

    SvaraRadera