fredag 4 oktober 2013

Fredags trippel!


Nu är det fredagsmys med choklad efter en dag med mycket härlig träning! 

Min morgon startade tidigt med hopp i bassängen! Jag lät överkroppen jobba mest. Dolmen mellan benen och paddlarna på händerna. Mycket styrka! Kort men effektivt pass. Sen var det dags att hoppa på sadeln och leda mina underbara fredagscyklister! Det är något speciellt med fredagmorgon, mycket energi! Det bara bubblar och nästan svämmar över. Cyclehigh! Love it! 

Det bästa av allt var att jag fick hoppa in och köra ett pass igen på eftermiddagen! Ett grymt taggat gäng framför mig. Även där mycket fredagsenergi! 

Underbar start på helgen! Nu laddar jag för triathlonträningen imorgon.. 08.00 är jag i det blå! :) 








4 kommentarer:

  1. Ja visst är det något speciellt med fredagsmorgonen. Själv va ja uppe tidigt och drog en repa i skogen me min Cx cykel, underbart! Lycka till i morgon

    SvaraRadera
  2. Av nyfikenhet, hur många timmar tränar du per vecka. Hur är fördelningen A1-A3. Hur många vilodagar har du? Jag tränar med mål på 10 h i veckan men drar så lätt på mig förkylningar och jag tror att det kanske beror på att många pass blir lite väl hårda. I ditt fall känns det ju dock som att du tränar hårt nästan jämt, eller är det bara som det verkar? Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa! Nu ligger jag runt 10 timmar i veckan, ibland mer ibland mindre. Jag försöker ha en vilodag i veckan. I löpningen blir det nog ett A3 pass, ett A1 pass och två A2, så alla passen är inte hårda. Försöker ha en balans genom att varva min träning med lugna och hårda pass och även köra rörlighet som yoga. Vad tränar du? :) tack för din kommentar!

      Radera
  3. Tack för svar! (Normalt) tränar jag A3 2-3 dagar i veckan (mest cykel), något A1 pass och sedan något A2. Därtill blir det också lite yoga, styrka och promenader. Minst en vilodag. Landar mellan 5-10 timmar men målet är som sagt 10.

    SvaraRadera