måndag 28 oktober 2013

Simning och Styrka för överkropp


Det kändes i benen idag när jag började simma att de hade jobbat länge och långt igår. I morse  blev det ett pass fokus på tvåhundringar. Nötte med dolme, paddlar, fenor, varvade ganska friskt, mycket dolme för att vila benen. Skönt simpass med några fartökningar. Börja morgonen med simning är väldigt härligt!

Sedan for jag iväg till gymmet för ett styrkepass med fokus överkropp!

Uppvärmning Rodd 5 min

Ryggresningar 3 x 15
Chins ( med hjälp ) 3x 10
Dips 3 x 12
Rodd TRX 3 x 15
Bröstpress TRX 3 x 15
Utåtrotation för rotatorkuffen 2 x 10 

Plankan med arbågarna på boll 3 x 1 min
Sidoplanka med rotation 3 x 10 vridningar
Sit-ups på bosu
Crunchmaskin med vikt 25 kg  3 x 20

Härligt styrkepass!

Nu ligger Varberg öde. Klass tre varning utfärdats så alla ska hålla sig inomhus. Läskigt! Jag håller mig hemma och dricker te! Ta hand om er!!



5 kommentarer:

  1. Grymt pass! Bra att du skriver hur dina pass ser ut för ibland behöver man lite ny inspiration. Så det här tar jag med mig :D

    SvaraRadera
  2. Härligt pass du gjort idag, du inspirerar!

    Men håll dig inne nu så du inte far illa i stormen som far upp över kusten...

    //Mattias

    SvaraRadera
  3. Tack för ett bra styrkeupplägg, kommer passa mig perfekt på torsdag då jag också kommer ha ett långpass löpning i benen...

    SvaraRadera
  4. Det hade varit kul att läsa om hur du tänker med ditt träningsupplägg. Kör du mest på känsla (det tvivlar jag i och för sig på) eller har du det helt strukturerat med ett visst antal styrkepass, löppass och simpass? Och cykling med givetvis.. ;)

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte förstå hur det tänker, det var fruktansvärt att sitta där. Uttittad och de som inte kunde svara kände sig änmer dumma. Jag hade tur som kunde frågan. De gick tillbaka flera gånger på vissa. Det kan ju faktiskt vara så att man kan alla frågor utan två. Känns så orättvist. Visst att man kommer att vara i skarpt läge många gånger, men det var för mkt Gestapo över de hela. Tyckte alla, inte bara jag :( jag hoppas och tror att jag blir G, denna kursen är inget jag vill ha släpande. Jag klarade första tentan så det vore tråkigt att stupa på denna.
    Ska försöka träna core mer, behövs även för löpningen för min del :)
    Underbart med simning och styrka. Saknar träningen som tusan så på lördag blir det garanterat löpning för mig :)

    SvaraRadera